Φίλοι Ρωμνιοί και Ρωμνίες, σε μια συνέχεια 3 (τριών) δημοσιεύσεων, θα παρουσιάσουμε ένα πλήρες άρθρο από τον κύριο Κ.Γ. Παπαδημητρακόπουλο που γράφτηκε στον Ορθόδοξο Τύπο.
Ξεκινώντας απο το Α’ ΜΕΡΟΣ, τα μέρη και τα κεφάλαια που θα παρουσιαστούν είναι :
ΜΕΡΟΣ Α’ (δείτε την ανάρτηση)
* Διατί με Τατουάζ;
* Η ονομασία του
* Η Ιστορία του
* Η νεότερη ιστορία και η διάδοση – επιβολή του
ΜΕΡΟΣ Β’ (δείτε την ανάρτηση)
* Πως και με τι μέσα γίνεται η όλη διαδικασία
* Ποιοι στιγματίζονται με Τατουάζ;
* Τι έδειξε η Επιστημονική Έρευνα;
* Το Παγανιστικό περιεχόμενο του Τατουάζ
* Τα είδη των σχεδίων τους
ΜΕΡΟΣ Γ’ (δείτε την ανάρτηση)
* Η Αγία Γραφή και η εκκλησία τα καταδικάζουν* Τι γίνεται με τα θρησκευτικού περιεχομένου Τατουάζ;
* Για ποιο λόγο φτάνει κανείς στα Τατουάζ;
* Ποιες είναι οι επιπτώσεις;
* Τι είναι τα Τατουάζ χένας;
* Το συμπέρασμά μας
Πῶς καὶ μὲ τί μέσα γίνεται ἡ ὅλη διαδικασία;
Πρὸς τὸν σκοπὸ αὐτό, τὰ μέσα ποὺ χρησιμοποιοῦνταν ἀπὸ διάφορους λαοὺς γιὰ τὸτρύπημα τοῦ δέρματος, ἦταν βελόνα τοῦ ραψίματος (κυρίως στὴν Εὐρώπη), στὶς δὲ πρωτόγονες κοινωνίες σκληρὰ ἀγκάθια φυτῶν ἢ ψαριῶν, αἰχμηρὰ κόκκαλα κ.ἄ.! Στὶς τομὲς, ποὺ δημιουργοῦνταν, ἔρριχναν διάφορα ὑλικὰ, γιὰ νὰ χρωματίσουν τὸ σχέδιο, ὅπως σκόνη τριμμένου κάρβουνου, κάπνα ἀπὸκατσαρόλες καὶ τζάκια, μαῦρο πιπέρι, μελάνι, ὡς καὶ μπαρούτι ἀκόμη, γιὰ νὰ ἐπιτύχουν τὸ μαῦρο χρῶμα! Γιὰ ἄλλα χρώματα χρησιμοποιοῦσαν μπογιὲς βαφῆς ρούχων, τριμμένο κεραμίδι (γιὰ τὸ κόκκινο), ἰνδικὸ λουλακί (γιὰ τὸ μπλέ), κελύφη ὀστράκων ἢ ἀσβεστολιθικὰ πετρώματα (γιὰ τὸ ἄσπρο) κ.ἄ.!
Γιὰ τὰ ἀνάγλυφα τατουὰζ (ὑπῆρχαν κι αὐτά!), ποὺ τὰ χρησιμοποιοῦσαν οἱἰθαγενεῖς τῆς Αὐστραλίας στὴ Ν. Ζηλανδία καὶ ὁρισμένες φυλὲς νέγρων, γέμιζαν τὶς πληγὲς μὲ ἄργιλο!
Σήμερα, βέβαια, ἡ τεχνικὴ ἔχει ἁπλοποιηθεῖ καὶ γίνεται μὲ εἰδικὴ ἠλεκτρικὴμηχανὴ, ποὺ τρυπᾶ τὸ δέρμα μὲ εἰδικὴ βελόνα, ἡ ὁποία χύνει μέσα σ αὐτὸ ἕνα εἰδικὸ μελάνι!
Ὡστόσο, ὅπως διαβάσαμε, ἡ Εὐρωπαϊκὴ Ἐπιτροπὴ ἔχει προειδοποιήσει ὅτι τὰὑλικὰ, ποὺ χρησιμοποιοῦνται στὰ τατουὰζ δὲν ἔχουν ἐλεγχθεῖ γιὰ τὸ ἂν εἶναιἀσφαλῆ στὸν ἄνθρωπο, καθόσον πολλὲς ἀπ τὶς χρησιμοποιούμενες χρωστικὲς οὐσίες εἶναι ἀκόμη καὶ βαφὲς αὐτοκινήτων! Ἀξίζει νὰ σημειωθεῖ πὼς κάθε χρόνο καταγράφονται πολλὰ θανατηφόρα κρούσματα ἐξ αἰτίας τῶν λοιμώξεων. Πολλὲς ἀπ τὶς χρησιμοποιούμενες οὐσίες (ὅπως ἡ σινικὴ μελάνη) εἶναι καρκινογόνες!
Ποιοὶ στιγματίζονται μὲ τατουάζ;
Τὸ τατουάζ, ὅπως ὑποστηρίζουν οἱ θιασῶτες του, «εἶναι μία πολὺ προσωπικὴ ὑπόθεση». Κι εἶναι πράγματι ἔτσι. Ὁ καθένας γιὰ δικούς του λόγους, δέχεται νὰστι γματίζεται καὶ νὰ σφραγίζεται γιὰ πάντα μ αὐτό!
Στὶς ἀρχαῖες κοινωνίες εἰδικά, ἀλλὰ καὶ στὶς μετέπειτα, εἶχε τὴν ἔννοια μαγικοῦ συμβόλου καὶ ὡς τέτοιο τὸ ἔφεραν πάνω τους, ὅπως πιὸ κάτω θὰ δοῦμε! Γιὰ ἄλλους ἦταν σημεῖο ἀναγνώρισης κοινωνικῆς κάστας, φυλῆς ἢ τάξης! Γιὰ παράδειγμα στὴν Ἀρχαία Αἴγυπτο «μαρκάρονταν» οἱ βασιλικοὶ ἀκόλουθοι καὶ οἱ ἱερεῖς τῶν εἰδώλων, γιὰ νὰ ξεχωρίζουν!
Οἱ Ρωμαῖοι σημάδευαν μὲ τατουὰζ τοὺς σκλάβους καὶ τοὺς ἐγκληματίες καὶ μὲ τὸγράμμα D τοὺς λιποτάκτες! Ἀργότερα (τὸ 750 μ.Χ.) τὸ ἴδιο ἔκαναν καὶ οἱ Κινέζοι μὲ τοὺς ἐγκληματίες! Στὴ Ν. Γουϊνέα καὶ τὴ Βιρμανία τὸ χρησιμοποιοῦσαν, γιὰ νὰ διακρίνονται οἱ φυλές! Στὴ Ν. Ζηλανδία ἀποτελοῦσε ἔμβλημα τιμῆς! Οἱ παλαιστὲς καὶ οἱ μονομάχοι τῶν ἀρχαίων χρόνων ἔφεραν τατουὰζ σὲ ἔνδειξη ἀδελφοσύνης!
Πολλὲς φυλὲς τὰ χρησιμοποιοῦσαν ὡς ἔνδειξη πένθους! Ἄλλες ὑποδήλωναν μὲ αὐτὰ τὸ ἀξίωμα καὶ τὴ θέση τους στὴν κοινωνία! Κι ἄλλες δήλωναν πὼς τὰ ἄτομα ποὺ τὰ ἔφεραν ἦταν ὥριμα γιὰ κοινωνικὴ ζωή! Οἱ Ἰνδιάνοι Τόμσον ἔλεγχαν τὸ κουράγιο τους, ἰδιαιτέρως δὲ αὐτὸ τῶν νέων, ἐφαρμόζοντας τὸνὀδυνηρότερο τύπο τατουάζ! Στὴν Παραγουάη ἦταν σύμβολο τῆς ἐφηβείας! Στὶς Ἰνδίες κάποιες φυλὲς χρησιμοποιοῦσαν τὸ τατουὰζ ὡς μέσο καλλωπισμοῦ καὶ σεξουαλικῆς διέγερσης!
Σὲ πολλὲς περιοχὲς οἱ δοῦλοι ἔφεραν σὲ τατουὰζ τὰ ὀνόματα τῶν κυρίων τους! Αὐτοὺς τοὺς ὁποίους ὑπηρετοῦσαν ἀποκλειστικά, ἀπολύτως καὶ γιὰ πάντα!
Οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες γνώριζαν τὴν τεχνική τῆς στίξης ἀπ’ τὴν Μυκηναϊκὴ κιόλας ἐποχή, ὡστόσο δὲν ἔπαυαν νὰ τὴν θεωροῦν ὡς συνήθεια τῶν βαρβάρων! Ὡς πράξη σαφῶς ἀτιμωτικὴ καὶ χαρακτηριστικὸ δουλείας, ὑποτέλειας καὶ ὑποταγῆς! Ὁ Πλούταρχος ἀναφέρει πὼς οἱ Συρακούσιοι, μετὰ τὴ συντριβὴ τῶν Ἀθηναίων στὶς Συρακοῦσες τῆς Σικελίας, ἔβαλαν ἕνα ἄλογο μὲ τὴ μορφὴ τατουὰζ στὰ μέτωπα τῶν αἰχμαλώτων!
Στοὺς νεώτερους χρόνους ἦταν ταυτισμένο μὲ τοὺς περιθωριακούς, τοὺς μηχανόβιους καὶ τοὺς φυλακισμένους, ἀλλὰ καὶ διάφορα ἐπαγγέλματα ὅπως ναυτικούς, ἐργάτες κ.λπ. Στὶς ταινίες, μάλιστα, ἦταν τὸ μόνιμο ἐφφὲ τῶν βαρυποινιτῶν καὶ τῶν σκληροπυρηνικῶν μηχανόβιων, μαζὶ μὲ τὰ μακριὰ μαλλιὰ καὶ τὰ δερμάτινα ροῦχα!
Μετὰ τὸν Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, μὲ τὴν ὅλη προβολὴ καὶ διαφήμιση, ποὺ τοῦ γίνεται, περνάει σὲ εὐρεῖα χρήση. Ἀπὸ τοὺς Ἀμερικανοὺς πεζοναῦτες, ὡς τοὺς χίππυς! Τατουὰζ ἔχουν ὁπωσδήποτε τὰ μέλη τῶν συμμοριῶν, δεῖγμα συμμετοχῆς, ταύτισης καὶ παντοτινῆς ἀφοσίωσής τους σ αὐτές! Κάτι ἀνάλογο συμβαίνει καὶ μὲτοὺς ὀπαδοὺς διαφόρων μουσικῶν ρευμάτων (ρόκ, χέβι μέταλ, πὰνκ κ.λπ) καὶ σήμερα μὲ τοὺς νεοναζιστές!
Ὅπως καὶ νὰ τὸ κάνουμε δὲν ὑπάρχει περίπτωση νὰ εἶσαι περιθωριακὸς σήμερα καὶ νὰ μὴ ἔχεις τατουάζ! Κι ὅσοι δὲν εἶναι, δὲν παύουν τελικὰ νὰχρησιμοποιοῦν μία ἀπ τὶς χαρακτηριστικότερες τακτικές του! Ἔτσι,ἀκόμη καὶ σήμερα, τὸ τατουὰζ βρίσκεται στὸ προσκήνιο. Ὡς καὶ… ἡ μόδαἀντέγραψε τὴν «τέχνη» αὐτή, μὲ τὸν Ζάν Πὸλ Γκοτιὲ νὰ ἔχει παρουσιάσει κολεξιὸν βασισμένη στὸ τατουὰζ καὶ τὸ λεγόμενο “body piercing” (δηλ. τὸ τρύπημα τῶν αὐτιῶν καὶ ἄλλων μελῶν τοῦ σώματος) μὲ ροῦχα, τὰ ὁποῖα ἦταν ἀναπαραστάσεις ἀπ αὐτά! Ἐξάλλου, σὲ πόσα πράγματα αὐτὸ δὲν ἔχει γίνει!…
Σὲ καμιὰ περίπτωση, ὅμως, οἱ διαδικασίες αὐτὲς ποὺ ὡραιοποιοῦν τὸτατουὰζ (ἄλλα καὶ τὸ πίρσινγκ) δὲν μποροῦν νὰ τὸ κάνουν καλύτερο, νὰ τὸ ἀπενοχοποιήσουν, νὰ μᾶς ποῦν πὼς εἶναι σύγχρονο, πὼς ἔχει κάτι οὐσιαστικὸ νὰ μᾶς προσφέρει καὶ πὼς δὲν ὑπάρχει τάχα κανένα πρόβλημα μὲ αὐτό!
Τί ἔδειξε ἡ ἐπιστημονικὴ ἔρευνα;
Ἐπιστημονικὴ ἔρευνα ποὺ ἔγινε σὲ 16.500 στρατιῶτες ἡλικίας 18-24 ἐτῶν στὴ Χώρα μας1, οἱ 760 βρέθηκαν μὲ τατουὰζ στὸ σῶμα τους (ποσοστὸ 5% περίπου). Ἀπ αὐτοὺς οἱ 703 δέχθηκαν νὰ μελετηθοῦν ψυχιατρικά. Ἀπὸ τὴ μελέτη αὐτὴπροέκυψαν τὰ ἑξῆς:
1. Τὸ 55% αὐτῶν βρέθηκαν μὲ διαταραχὲς τῆς προσωπικότητας καὶ συγκεκριμένα μὲ δυσκοινωνικὴ συμπεριφορά! Τὰ ἄτομα αὐτὰ ἔφεραν περισσότερα ἀπὸ ἕνα τατουὰζ καὶ μάλιστα σὲ μεγαλύτερο μέγεθος, καθὼς ἐπίσης ἀπὸ οὐλὲς καὶ ἐγχαράξεις ἀπὸ παλαιοὺς αὐτοτραυματισμούς, καθὼς καὶ οὐλὲς ἀπὸσβήσιμο τσιγάρων, εἶχαν κάνει δὲ ὅλα αὐτὰ στὴ διάρκεια τῆς πολιτικῆς τους ζωῆς, σὲ ἀντίθεση μὲ τοὺς ἄλλους. Οἱ ἄλλοι ἔκαναν τατουὰζ στὴ διάρκεια τῆς στρατιωτικῆς τους θητείας καὶ μάλιστα κάτω ἀπὸ πιεστικὲς ψυχολογικὲς καταστάσεις (ἐπιβολὴ ποινῶν, δυσμενῆ μετάθεση, ἐγκλεισμὸ σὲ στρατ. φυλακὴ κ.λπ).
2. Τὸ 29% ἦταν τοξικομανεῖς, στὴν πλειοψηφία τους δὲ περιστασιακά!
3. Τὸ 8% ἔπασχε ἀπὸ νευρώσεις (5%) καὶ ψυχώσεις (3%).
4. Μόνο σὲ ποσοστὸ 8% ἦταν ψυχικὰ ὑγιεῖς καὶ δὲν παρουσίαζαν κάποιο πρόβλημα!
Ἐπιπλέον:
– Τὸ 90% αὐτῶν εἶχε τὰ ἑξῆς ἐπαγγέλματα: Ναυτικός, οἰκοδόμος, ὑδραυλικός, τεχνίτης αὐτοκινήτων, ἐργάτης.
Κατὰ τοὺς ἐρευνητὲς ψυχολόγους ἂν καὶ ἡ δερματοστιξία αὐτὴ καθ ἑαυτὴ δὲν ἀποτελεῖ ἔνδειξη ψυχικῆς νόσου, ὡστόσο οἱ οὐλὲς ἀπὸ αὐτοτραυματισμοὺς ἢ ἀπὸ τὸ σβήσιμο τσιγάρου εἶναι σοβαρὴ ἔνδειξη ψυχοπαθητικοῦ ἀτόμου!
1. Δημοσιεύτηκε στὸ περιοδικὸ
«ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ» ἀπὸ τὸν Νευρολόγο – Ψυχίατρο Ἐπικ. Καθηγ. Πανεπιστημίου κ. Ἰω. Σουρέτη, ὁ ὁποῖος συμμετεῖχε στὴν ἔρευνα.
Τὸ παγανιστικὸ περιεχόμενο τοῦ τατουάζ!
Τὸ λένε κι αὐτὸ οἱ θιασῶτες του:
«Τατουὰζ σημαίνει κάτι περισσότερο ἀπὸ μελάνι κάτω ἀπὸ τὸ δέρμα». Κι εἶναι πράγματι ἔτσι! Ἂν ἀναζητήσει κανεὶς τί κρύβεται πίσω ἀπὸ τὰ ἴχνη αὐτῆς τῆς παράξενης τέχνης κι ἂν ἀνατρέξει στὶς… πηγές, δηλαδὴ τοὺς ἀρχαίους εἰδωλολατρικοὺς πολιτισμοὺς ἀπ τοὺς ὁποίους καὶ προῆλθε, ἀλλὰ καὶ ὅσα συμβαίνουν ἀκόμη καὶ σήμερα, θὰ διαπιστώσει τὰ ἑξῆς ὄντως φοβερά:
α. Ξεκίνησε ἀπὸ τὴν Ἀρχαία Αἴγυπτο!
Ὅπως εἴδαμε, ξεκίνησε ἀπὸ τὴν ἀρχαία Αἴγυπτο καὶ ἀπ αὐτὴν διαδόθηκε σιγὰ – σιγὰ παντοῦ. Τὸ θέμα εἶναι ὅτι, πολλὰ ἔχουν ξεκινήσει ἀπὸ τὴν ἀρχαία Αἴγυπτο (εἰδωλολατρικά, παγανιστικά, ἀποκρυφιστικὰ κ.λπ.) καὶ πολλὰ ἀναφέρονται σ αὐτὴν σήμερα (ἀπὸ τὶς κάρτες Ταρώ, ὡς διάφορα κινούμενα σχέδια καὶπαιχνίδια)! Κι αὐτὸ γιατί ἡ ἀρχαία Αἴγυπτος ἦταν ἡ μεγάλη κοιτίδα τῆς (πιὸ ἀρχαίας καὶ τῆς πλέον γνήσιας) εἰδωλολατρίας, προερχόμενη ἀπὸ τὴν Βααλιστικὴ θρησκεία τῆς Βαβυλώνας!
Στὴν ἀρχαία Αἴγυπτο, λοιπόν…
– Θεωροῦσαν τὸ τατουὰζ ὡς ἱερὸ σημάδι καὶ ἀπαγορευόταν νὰ τὸ ἔχει πάνω τουὁποιοσδήποτε ἄλλος, πλὴν τοῦ Φαραώ!
– Τὸ ταύτιζαν μὲ τὴν γονιμότητα καὶ τὴν ἀρχοντιά!
– Μὲ τατουὰζ «κοσμοῦσαν» τοὺς νεκρούς τους, γιατί πίστευαν ὅτι ἐξασκοῦσε μαγικὲς εὐεργετικὲς ἐπιδράσεις! Ὑπάρχουν, μάλιστα, καὶ μούμιες τῆς 6ης Δυναστείας (2000 π.χ.), ὅπως εἴπαμε στὸ α΄ μέρος, οἱ ὁποῖες φέρουν τατουὰζ στὰχέρια, τὰ πόδια καὶ τὴν κοιλιὰ μὲ σκοῦρα χρώματα, ποὺ οἱ ἐπιστήμονες θεωροῦν ὅτι εἶχαν θρησκευτικὴ σημασία!
– Εἶχε δὲ πάντοτε σαφῶς μαγικὸ χαρακτήρα εἴτε ἀποτρεπτικὸ εἴτε καὶ θεραπευτικὸ (θὰ ἀναφερθοῦμε γι αὐτὸ ἀμέσως πιὸ κάτω)!
– Πολλὰ ἀπ τὰ τατουὰζ, ποὺ κυκλοφοροῦν σήμερα, περιέχουν ἀρχαῖα αἰγυπτιακὰ σύμβολα!
Μία νεαρὴ γυναίκα εἶπε γιὰ τὸ τατουὰζ, ποὺ ἔχει στὸ μπράτσο της: Εἶναι τρία ἀρχαῖα αἰγυπτιακὰ σύμβολα αἰώνιας ζωῆς, ποὺ ἑνώνονται σὲ ἕνα κύκλο γύρω ἀπὸ τὸν δικέφαλό μου. Θυμᾶμαι τὴν ἡμέρα, ποὺ χτύπησα τὸ τατουάζ, ὁ «καλλιτέχνης», ποὺ κρατοῦσε τὴ βελόνα, εἶχε ξαφνικὴ ἔμπνευση καὶ ἀποφάσισε νὰ προσθέσει τὶς δικές του διακοσμητικὲς πινελιές. Ἔνιωθα ὅτι ἔκανε κάτι διαφορετικὸ καὶ ὅταν κοίταξα τὸ μπράτσο εἶχα αὐτὲς τὶς κόκκινες γραμμὲς νὰ βγαίνουν ἀπὸ τὰ σύμβολα. Τὸν ρώτησα τί εἶναι αὐτὰ καὶ μοῦ εἶπε “εἶναι μία ἀπόκρυφη ὁμίχλη”!
β. Σ’ ὅλους τούς λαοὺς εἶναι συνδεδεμένο μὲ παγανιστικὲς ἀντιλήψεις!
Ἂν καὶ τὸ τατουὰζ κατεῖχε διαφορετικὴ σημασία στοὺς λαοὺς καὶ τὶς διάφορες χρονικὲς περιόδους, ὡστόσο διατήρησε πάντοτε τὸν παγανιστικό του χαρακτήρα! Ἔτσι…
• Στὴν Ἰνδία μὲ τατουὰζ ἐξόρκιζαν τὴν κακὴ τύχη καὶ τὶς ἀρρώστιες! Οἱ δὲ Ἰνδοὶ τῆς Βεγγάλης πιστεύουν, ἀκόμη καὶ σήμερα, πὼς τὰ ἄστικτα πρόσωπα θὰ γνωρίσουν δυσκολίες στὸ μεταθανάτιο βίο τους!
• Στὴν Ἰνδονησία θεωροῦσαν ὅτι αὐτὰ ἔδιναν δύναμη στὶς καθημερινὲς δυσκολίες, ὅπως στὸ κυνήγι ἀγρίων ζώων, γιὰ τὴν ἐπιβίωσή τους!
• Στὸ Βόρνεο τὰ τοποθετοῦσαν γύρω ἀπὸ τὸν καρπὸ καὶ τὰ δάχτυλα, ὡς προστασία ἀπὸ τὶς ἀρρώστιες!
• Στὴν Ταϊτὴ ἀκόμη καὶ σήμερα ἔχουν τὰ τατουὰζ ὡς φυλακτὸ, γιὰ τὴν ἀποτροπὴ παντὸς κακοῦ!
• Στὴν Παλαιστίνη πιστεύουν ὅτι ἂν κάνουν τατουὰζ στὸ χέρι δὲν κινδυνεύει ἀπὸ στραμπούληγμα ἢ ἐξάρθρωση!
• Στὸ Ἰρὰκ πιστεύουν πὼς τὸ τατουὰζ φέρνει μακροζωΐα!
• Ὑποστηρίζεται πώς, ἀκόμη καὶ σήμερα, φυλὲς μὲ πρωτόγονες ἀντιλήψεις, βάζουν τατουὰζ στὸ σῶμα τους, γιὰ νὰ προφυλαχτοῦν ἀπὸ τὸ κρύο, τὰ τσιμπήματα τῶν ἐντόμων, τὴν ἀκτινοβολία τοῦ ἥλιου, γιὰ νὰ προκαλέσουν μὲ τὴν
ἐμφάνισή τους σεβασμὸ καὶ τρόμο καὶ γιὰ νὰ προφυλαχτοῦν ἀπὸ κακὰ πνεύματα!
• Γιὰ τοὺς Μαορί, ἀκόμη καὶ σήμερα, τὰ τατουὰζ δὲν εἶναι ἁπλῶς ἕνα ἔθιμο, εἶναι κομμάτι τῆς ἱστορίας καὶ τοῦ πολιτισμοῦ τους, εἶναι κάτι τὸ πολὺ ἱερό!
• Στὴν Πολυνησιακὴ διάλεκτο, ὅπως ἤδη ἀναφέραμε, ἡ λέξη τατουὰζ σημαίνει «τὸσχέδιο πού σοῦ δίνει τὴν προστασία τῶν θεῶν»!
• Ὁ Ἱπποκράτης εἶχε παρατηρήσει ὅτι οἱ Σκύθες τὰ ἔβαζαν στοὺς ὤμους, τὰ χέρια καὶ τὰ στήθη τους, γιὰ νὰ γίνουν πιὸ δυνατά!
• Οἱ Ἐσκιμῶοι καὶ οἱ κάτοικοι τῶν νησιῶν Φίτζι κάνουν τατουὰζ, γιὰ νὰ ἐξασφαλίσουν εὐτυχία στὴ μέλλουσα ζωή!
• Οἱ Ἰάπωνες τὸ χρησιμοποιοῦν γιὰ καλλωπιστικοὺς, ἀλλὰ καὶ γιὰθρησκευτικοὺς λόγους. Μὲ τὰ φίδια δὲ καὶ τοὺς δράκους σὲ τατουάζ,ἐξορκίζουν τοὺς φόβους καὶ τοὺς ἐφιάλτες τους!
• Οἱ Ἰνδιάνοι τὰ εἶχαν ὡς φυλακτὰ, γιατί θεωροῦσαν ὅτι τοὺς προστάτευαν ἀκόμη καὶ ἀπὸ τὸν ἐχθρὸ στὴ μάχη! Κάποια ἀπ αὐτὰ ποὺ κυκλοφοροῦν ἀκόμη, συμβολίζουν τὴ «μητέρα φύση» καὶ τὴ λατρεία τῆς «αἰώνιας μητέρας»!
• Στὶς διάφορες φυλὲς τῆς Ἀφρικῆς τὰ τατουὰζ ἔχουν πάντοτε σχέση μὲ τὴ θρησκεία, τὴν ἴδια τὴ φυλὴ καὶ τὶς προλήψεις!
• Στὸ Νεπὰλ σήμερα οἱ γυναῖκες, πέραν ἀπὸ τὰ τατουάζ, διακοσμοῦν τὰ χέρια τους μὲ περίτεχνα σχέδια χένας κατὰ τὴν παραμονὴ τῆς Βουδιστικῆς ἑορτῆς Eidal Fitr!
• Στὴ Βιρμανία, ἀκόμη καὶ σήμερα, πιστεύουν ὅτι, ὅταν αὐτὰ εἶναι πάνω ἀπὸτὴν καρδιὰ μποροῦν νὰ σταματήσουν τὸ κακό! Ἐπιπλέον τὰ χωρίζουν σὲδύο εἴδη. Τὰ μαῦρα καὶ τὰ κόκκινα. Τὰ μαῦρα εἶναι περισσότερο διακοσμητικά. Τὰ κόκκινα, ὅμως, ἔχουν ὁπωσδήποτε θρησκευτικὴ σημασία καὶ γίνονται γιὰ τὴν προστασία ἀπὸ τὴν βασκανία καὶ τὶςἀρρώστιες! Τὰ κόκκινα δὲ εἶναι τόσο ὀδυνηρὰ κατὰ τὴ χάραξή τους στὸ σῶμα,ὥστε πολλὲς φορὲς οἱ ζωγράφοι τους φθάνουν νὰ δίνουν στοὺςἐνδιαφερόμενους ἀκόμη καὶ μεγάλες δόσεις ναρκωτικῶν, γιὰ νὰ τοὺς καταπραΰνουν τοὺς πόνους!
• Οἱ Σαμάνοι ἀπὸ τὸ 2000 π.Χ. χρησιμοποιοῦσαν τὸ τατουὰζ ὡς ἕνα εἶδος βελονισμοῦ στὶς θρησκευτικές τους τελετὲς «ἴασης» ἢ «μύησης»!
• Δὲν εἶναι χωρὶς σημασία τὸ γεγονός, πὼς σὲ πολλοὺς λαοὺς τὸ τατουὰζ γινόταν κατὰ τὴ διάρκεια θρησκευτικῆς τελετῆς καὶ ὅσοι λάμβαναν μέρος ἐξαγνίζονταν πρῶτα καὶ θυσίαζαν στοὺς θεούς!
• Σύμφωνα μὲ τὶς ἀντιλήψεις ἄλλων, τὸ σχῆμα S ἀνάμεσα στὸν ἀντίχειρα καὶ στὸδείκτη τοῦ χεριοῦ, κάνει τοὺς ἀνθρώπους ἄτρωτους!
• Στὶς Φιλιππίνες συναντᾶ κανεὶς μιὰ πανάρχαια δεισιδαιμονία σύμφωνα μὲ τὴνὁποία ὁ νικητὴς πολεμιστὴς ἢ κυνηγὸς ἔπαιρνε τὴ δύναμη τοῦ φονευμένου ἐχθροῦἢ τοῦ θηράματος, ἂν τὸ ζωγράφιζε στὸ σῶμα του!
Δηλαδή, βλέπουμε, πὼς τὰ τατουὰζ ἦταν καὶ γιὰ κάποιους εἶναι καὶ σήμερα, ἕνα εἶδος ἰατρικοῦ μαγικοῦ συμβόλου, τὸ ὁποῖο τοποθετεῖται σὲ σημεῖο τοῦ σώματος, ποὺ πάσχει καὶ θέλουμε νὰ γιατρευτεῖ!
Γράφει πολὺ χαρακτηριστικὰ ἡ ἐγκυκλοπαίδεια «ΠΑΠΥΡΟΣ ΛΑΡΟΥΣ»: «Τὸ τατουὰζ ἦταν πράξη, ποὺ εἶχε πάντοτε μαγικὸ χαρακτήρα. Στὶς περισσότερες κοινωνίες ἀναγνωριζόταν μαγικὴ δύναμη σ ἐκείνους οἱὁποῖοι ἐπιδίδονταν στὸ τατουάζ. Συνήθως τὸ τατουὰζ ἀποτελεῖ δοκιμασία μυήσεως ἢ ἀναγνωρίσεως τοῦ φύλου, τοῦ ἀξιώματος κ.λπ. Γίνεται ὅμως περισσότερο γιὰ τὴ μαγική, προφυλακτικὴ καὶ θεραπευτικὴ ἀξία του»!
Ἂς σημειωθεῖ, τέλος, ὅτι στὶς πρακτικές τῆς γιόγκα ὑπάρχει καὶ τὸ λεγόμενο «θεραπευτικὸ τατουάζ»!
Τὰ εἴδη τῶν σχεδίων τους
Ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὰ ἴδια τὰ σχέδια νὰ τὸ δοῦμε. Λένε πὼς αὐτὰ εἶναι δύο εἰδῶν. Ἐκεῖνα ποὺ γίνονται μὲ ἁπλὲς γραμμὲς (εὐθεῖες ἢ καμπύλες) καὶ τὰ ἄλλα ποὺ ἀναπαριστοῦν εἰκόνες ἀνθρώπων, ζώων, φυτῶν, φανταστικῶν μορφῶν κ.λπ.
Τὰ δημοφιλέστερα σχέδια εἶναι τὰ Tribal (φυλετικὰ), τὰ ὁποῖα συμβολίζουν διάφορες θεότητες, ἀλλὰ καὶ ζῶα μὲ ἀποκρυφιστικὴ ἔννοια καὶ σημασία,ὅπως ἄγριοι λύκοι, ἀπαίσιοι δράκοι, τρομακτικοὶ σκορπιοὶ καὶ ἀράχνες, φαρμακερὰ φίδια κ.λπ., μυθικὰ σύμβολα ὅπως ὁ Πήγασος, νεκροκεφαλὲς κ.λπ.!
Ὡστόσο ὑπάρχουν κι ἐρωτικὰ σύμβολα, ἀλλὰ καὶ ἄλλα ποὺ εἶναι μᾶλλον γιὰκαλλωπισμὸ, ὅπως λουλούδια, πεταλοῦδες, δελφίνια κ.λπ.
Στὴν ἀναφερθεῖσα ἐπιστημονικὴ ἔρευνα, ποὺ ἔγινε σὲ 16.500 στρατιῶτες προέκυψε πὼς ἡ θεματολογία τῶν τατουὰζ εἶναι:
– Συναισθηματικοῦ – σεξουαλικοῦ χαρακτήρα!
– Ἀντικοινωνικοῦ χαρακτήρα (σπαθιά, ὅπλα, ἄγρια ζῶα)!
– Ταυτότητας (τατουὰζ μὲ τὸ ὄνομα, τὴ γέννηση, τὴν ἀποφυλάκιση κ.λπ.) καὶ
– Μυστικιστικοῦ περιεχομένου, τὰ ὁποῖα βρίσκονται καὶ στὰ ἀκάλυπτα μέρη τοῦ σώματος (τὰ χέρια κυρίως)!
Ὑπόψη ὅτι πολλοί, ἀκόμη καὶ ἀθῶα σχέδια, ὅπως τὰ λουλούδια, ἀκόμη καὶσήμερα, τὰ βάζουν στὸ μέτωπο τῶν κοριτσιῶν ἢ σὲ ἄλλο σημεῖο τοῦ σώματος, γιὰνὰ ἔχουν καλὴ τύχη! Σὲ ἄλλες δὲ περιπτώσεις, γιὰ νὰ ἀποφύγουν τὸ κακὸ μάτι, δηλαδὴ παίζουν τὸν ρόλο τοῦ σημαδιοῦ, ποὺ φυλάει ἀπ τὸ κακό!
Ὑπόψη ὅτι πολλὰ σχέδια μοιάζουν ἀκατανόητα, ὡστόσο θυμίζουν τὸ heavy metal, ἕνα ἄλλο γνωστὸ περιθωριακὸ χῶρο, ἀλλὰ κι αὐτὸ τῶν videogames, γνωστὸ ἐπίσης «περιβάλλον» στὴ νέα γενιά. Ἀλλὰ πόσο μακριὰ βρίσκονται καὶ ἀπ τὶς ταινίες τρόμου, φρίκης καὶ θρίλερ ἢ τῆς ὑποτιθέμενης «ἐπιστημονικῆς φαντασίας»;
Ὑπόψη ὅτι στὶς ταινίες τρόμου καὶ θρίλερ (π.χ. «Τὸ ἀκρωτήρι τοῦ φόβου») οἱ ἠθοποιοὶ εἶναι πάντοτε «διακοσμημένοι» μὲ πολλὰ καὶ περίεργα τατουάζ! Κι αὐτὲς εἶναι ἕνας ἄλλος τρόπος, γιὰ νὰ τὰ προβάλλουν καὶ μάλιστα στὴν παγανιστικὴ καὶ τὴν ἀποκρυφιστική τους διάσταση.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου