Έλπίς μου ὁ Πατήρ, καταφυγή μου ὁ Υἱός, Σκέπη μου τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον. Τριὰς Ἁγία, δόξα Σοι.

Δεῦτε ἀπὸ θέας Γυναῖκες εὐαγγελίστριαι, καὶ τῇ Σιὼν εἴπατε· Δέχου παρ΄ ἡμῶν Χαρᾶς Εὐαγγέλια, Τῆς Ἀναστάσεως Χριστοῦ. Τέρπου, χόρευε, καὶ ἀγάλλου Ἱερουσαλήμ, τὸν Βασιλέα Χριστόν, θεασαμένη ἐκ τοῦ μνήματος, ὡς Νυμφίον προερχόμενον.


Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

Μεταπατερικά σχέδια ίδρυσης κατεύθυνσης μουσουλμανικών σπουδών στο Τμήμα Θεολογίας ΑΠΘ



Μεταπατερικά σχέδια ίδρυσης κατεύθυνσης μουσουλμανικών σπουδών στο Τμήμα Θεολογίας ΑΠΘ
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Το προωθούμενο από το Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σχέδιο για την ίδρυση Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών στο Τμήμα αυτό, αποτελεί σημαντικότατο βήμα στην στρεβλή πορεία που χαράσσει η πλειονότητα των καθηγητών του Τμήματος – με λαμπρές εξαιρέσεις – τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για έμπρακτη εφαρμογή της «μεταπατερικής θεολογίας» που κυοφορήθηκε στην «Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών» του Βόλου καθώς, όπως θα καταδείξουμε ακολούθως, άπασα η χορεία των αγίων Πατέρων καταδικάζει την θρησκεία του Ισλάμ.

Ατυχώς το Τμήμα Θεολογίας Θεσσαλονίκης δεν θυμίζει σήμερα τίποτε από την κυψέλη των δραστήριων καθηγητών της προηγούμενης περιόδου που συγκέντρωσε και ανέδειξε το μέλι των αγίων Πατέρων. Σήμερα, με τις αποφάσεις της πλειονότητας των καθηγητών του, καθίσταται κέντρο προώθησης του οικουμενισμού και της μεταπατερικότητας, κινδυνεύει δε να καταστεί πολλαπλώς επιζήμιο για το θεολογικό και εκκλησιαστικό μέλλον της πατρίδας μας εάν τελικά αποφασίσει την καλλιέργεια, πέραν των ανωτέρω, και της «ισλαμικής θεολογίας»!
Ως γνωστόν η θρησκεία του Ισλάμ διακρίνεται για αντιτριαδισμό, άρνηση της θεότητας του Χριστού και ισχυρό μένος κατά των «απίστων», όσων δηλαδή αρνούνται την πίστη στον Αλλάχ. Οι άγιοι Νεομάρτυρες τόσο της περιόδου της Τουρκοκρατίας όσο και οι σημερινοί, θύματα των συγχρόνων διωγμών του Ισλάμ εναντίον των Χριστιανών, αποτελούν την τρανότερη απόδειξη της αντιχριστιανικότητας του Ισλάμ.
Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος τονίζει στην Α΄ Επιστολή του «ὅτι πᾶν ψεῦδος ἐκ τῆς ἀληθείας οὐκ ἔστι. Τίς ἐστιν ὁψεύστης εἰ  μὴ ὁ ἀρνούμενος ὅτι Ἰησοῦς οὐκ ἔστιν ὁ Χριστός; Οὗτός ἐστιν ὁ ἀντίχριστος, ὁ ἀρνούμενος τὸν Πατέρα καὶ τὸν Υἱόν. Πᾶς ὁ ἀρνούμενος τὸν Υἱὸν οὐδὲ τὸν Πατέρα ἔχει» [1] ενώ ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός χαρακτηρίζει το Ισλάμ πρόδρομο του Αντιχρίστου λέγοντας ««Έστι δε και η μέχρι του νυν κρατούσα λαοπλάνος θρησκεία των Ισμαηλιτών πρόδρομος ούσα του Αντιχρίστου» [2].
Ο Ομότιμος Kαθηγητής της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης, Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης στη μελέτη του με τίτλο «ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ, Άρνηση του Ευαγγελίου και προσβολή των Αγίων Μαρτύρων»[3] παραθέτει τις σημαντικότερες αναφορές στο Ισλάμ των αγίων Μαξίμου του Ομολογητού, Ιωάννου του Δαμασκηνού, Κυρίλλου Θεσσαλονίκης, Ανδρέου του δια Χριστόν σαλού, Γρηγορίου Δεκαπολίτου, Ευσταθίου Θεσσαλονίκης, Γρηγορίου του Παλαμά και άλλων όπως του Ιωσήφ Βρυέννιου και του Γεννάδιου Σχολάριου που καταδεικνύουν πως όλοι οι άγιοι ήταν εναντίον του Ισλάμ. Προφανώς ούτε τη συγκεκριμένη μελέτη ούτε την αγιογραφική και αγιοπατερική Παράδοση της Εκκλησίας και Θεολογίας μας αγνοούν οι σχεδιάζοντες την ίδρυση Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών. Απλώς κινούνται πλέον, όπως οι προτάσεις τους αποδεικνύουν, έξω από την οδό των αγίων Πατέρων, πιστοί στις αρχές της «μεταπατερικής θεολογίας». Όμως οι «μεταπατερικοί» είναι πατρομάχοι και ως πατρομάχοι είναι και πνευματομάχοι.
Η ίδρυση Kατεύθυνσης Mουσουλμανικών Σπουδών εντός της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης είναι ζήτημα που ξεπερνά τα οριζόμενα στο σχετικό νομικό πλαίσιο θέματα που αφορούν στις σχετικές εγκρίσεις των αρμοδίων οργάνων του πανεπιστημίου (κοσμητεία σχολής και σύγκλητος πανεπιστημίου) ή της κεντρικής διοίκησης (υπουργείο Παιδείας). Είναι πρωτίστως ζήτημα θεολογικό για το οποίο απαιτείται άμεση παρέμβαση της Διοικούσας Εκκλησίας. Δυστυχώς η πανεπιστημιακή θεολογία -όχι στο σύνολό της- έχει πλέον αποστασιοποιηθεί όχι μόνο από την χαρισματική θεολογία αλλά και από τις στοιχειώδεις αρχές της εκκλησιαστικής και πατερικής πείρας και παραδόσεως. Ελπίζουμε πως δεν συμβαίνει το ίδιο και με την πλειονότητα των Ιεραρχών. Οι σχετικές αποφάσεις ή η αδράνεια της Συνόδου για το θέμα θα φανερώσουν την αλήθεια των πραγμάτων.
_________________________________
[1] Α΄ Ιω. β΄, 21-23.
[2] Αγίου Ιωάννου Δαμασκηνού, Περί αιρέσεων ΡΑ΄,  ΕΠΕ 2, 306 κ. εξ.
[3] Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση, Καθηγητού Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, «ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ, Άρνηση του Ευαγγελίου και προσβολή των Αγίων Μαρτύρων», εκδ. Βρυέννιος, Θεσσαλονίκη. Σε ηλεκτρονική μορφή όλη η μελέτη εδώ: http://www.impantokratoros.gr/7CDC79ED.el.aspx
 
 http://aktines.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου