Οἱ δύο ἀπελπισμένοι καί ὁ ἕνας πού σώζεται.
Ἡ λέξη ἀπελπισία εἶναι μία,
οἱ τρόποι πού ἐνεργεῖ ὅμως, εἶναι δύο
καί ἡ ἐπιλογή τοῦ τρόπου πού ἀπελπίζεται κανείς, εἶναι στήν προαίρεσή του.
Ὡς ἐκ τούτου,
ὑπάρχουν δύο ἀπελπισμένοι:
ὁ ἀπελπισμένος κατά Διάβολον
καί ὁ ἀπελπισμένος κατά Θεόν.
Ὁ πρῶτος ἀπελπίζεται ἀπό τό ναυάγιο τῶν θελημάτων του
καί πνίγεται στόν ἀνικανοποίητο ἐγωισμό του.
Ὁ δεύτερος ἀπελπίζεται ἀπό τό ναυάγιο τῶν ἁμαρτιῶν του
καί βουτᾶ ἀγαλλόμενος στά δροσιστικά ὕδατα τῆς μετανοίας.
Ὁ πρῶτος δειλιᾶ, σκεπτόμενος τόν θάνατο καί τήν αὐτοκτονία.
Ὁ δεύτερος ἀναθάλλει, σκεπτόμενος τήν αἰώνιο ζωή καί κάνει ὑπομονή ἕως τέλους.
"Ὁ ὑπομείνας ἕως τέλους, οὗτος σωθήσεται"
(Ματθ. 24, 13).
Ὁ πρῶτος ρίχνεται σέ ἐπιπλέον ἀσύνετες πράξεις καί ἁμαρτίες,
γιά νά κοροϊδέψει τόν πόνο του.
Ὁ δεύτερος ρίχνεται σέ ἐντατικώτερο πνευματικό ἀγώνα,
γιά νά ἐπουλώσει μέ ἐπιμέλεια
τίς αἱμορραγοῦσες πληγές τῶν ἁμαρτιῶν καί τῶν ἀδυναμιῶν του.
Ὁ πρῶτος βαδίζει μέσα στήν μαυρίλα, μέ συνοδό του τόν ἀνθρωποκτόνο Διάβολο.
Ὁ δεύτερος βαδίζει μέσα στό φῶς τῆς ἐλπίδας,
μέ συνοδό του τήν ἴδια τήν Ἐλπίδα καί τό Φῶς τοῦ κόσμου, τόν Σωτῆρα Χριστό.
Ὁ πρῶτος μεμψιμοιρεῖ καί γογγύζει ἀγέλαστος,
προσθέτοντας περισσότερο πόνο πάνω στόν πόνο του.
Ὁ δεύτερος χαίρεται "ἐν ταῖς παθήμασί του"
καί θεραπεύει τόν πόνο του μέ τήν δοξολογία κι εὐχαριστία τοῦ Θεοῦ "πάντων ἕνεκεν".
Ὁ πρῶτος ὀργίζεται γιά τίς ἀδικίες πού τόν κατατρέχουν
καί πιστεύει πώς ὁ Θεός τοῦ ὀφείλει.
Ὁ δεύτερος εἰρηνεύει
πού οἱ θλίψεις αὐτῆς τῆς ζωῆς
γίνονται τά σχισμένα χρεωλύσια τῶν ἁμαρτιῶν του
καί ἀντιλαμβάνεται
πώς αὐτός εἶναι μεγάλος ὀφειλέτης πρός τόν Δίκαιο καί Πανάγαθο Θεό.
Ὁ πρῶτος κοιτάζει πλανεμένα τό ψεύτικο ἀδιέδοξο πού ἔστησε ὁ Διάβολος στήν ζωή του
καί τοῦ φαίνεται ἀσήκωτο τό βάρος τῆς δοκιμασίας του.
Ὁ δεύτερος ἀτενίζει μέ πίστη τήν θύρα τῆς Βασιλείας πού τοῦ ἀνοίγει ὁ Οὐράνιος Βασιλεῦς
καί τρέχει πρός αὐτήν βαστάζοντας τόν Σταυρό του μέ χαρά.
Ὁ πρῶτος βλέπει αὐτούς πού δέν ὑποφέρουν καί τούς ζηλεύει.
Ὁ δεύτερος βλέπει τόν Χριστό πού ὑπέφερε ἀδίκως γιά ὅλον τόν κόσμο καί παρηγορεῖται.
"Διά πολλῶν θλίψεων δεῖ ὑμᾶς εἰσελθεῖν εἰς τήν Βασιλείαν τῶν Οὐρανῶν"
(Πράξ. 14,22),
λέγει ὁ Κύριος.
Καί τό πιό συναρπαστικό ταξίδι γιά νά γίνει, ἔχει τόν κόπο του.
Ὅμως, ὁ ταξιδιώτης δέν τόν σκέπτεται, γιά τήν ἀπόλαυση τοῦ τελικοῦ προορισμοῦ.
Καί τό ταξίδι τῆς ζωῆς γιά νά γίνει, ἔχει τίς θλίψεις της.
Ὅμως, ὁ ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ δέν τίς σκέπτεται,
γιά τήν ἀπόλαυση τῆς αἰωνίας καί μακαρίας κατάπαυσης.
Ὁ ἀπελπισμένος κατά Διάβολον,
βλέπει τίς θλίψεις σάν μαύρη τρύπα ἀβύσσου καί χάνεται στήν κόλαση.
Ὁ ἀπελπισμένος κατά Θεόν,
βλέπει τίς θλίψεις σάν πέρασμα πρός τόν Παράδεισο
καί σώζεται!
Καλό κι εὐλογημένο πέρασμα!
ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ Τῼ ΘΕῼ ΔΟΞΑ!
"Διά πολλῶν θλίψεων δεῖ ὑμᾶς εἰσελθεῖν εἰς τήν Βασιλείαν τῶν Οὐρανῶν"
(Πράξ. 14,22) |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου