Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Στις 20 Ιουνίου εκπρόσωποι 65 πανευρωπαϊκών οργανώσεων πολιτών, συνδικάτων, της Ορθόδοξης Εκκλησίας και των άλλων Χριστιανικών Ομολογιών, που όλοι μαζί αποτελούν την "Ευρωπαϊκή Συμμαχία για την αργία της Κυριακής" συναντήθηκαν στις Βρυξέλλες, με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής.
Στο τέλος της συνάντησης υπέγραψαν ανακοίνωση, με την οποία δεσμεύτηκαν να αγωνιστούν για τη διατήρηση ως υποχρεωτικής της αργίας της Κυριακής και για ένα ανθρώπινο ωράριο εργασίας.
Τα μέλη της Συμμαχίας στην ίδια ανακοίνωση ζητούν η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, όπως επίσης και αυτές των κρατών μελών,
να σέβονται τους εργαζόμενους πολίτες και την ιδιωτική τους ζωή, που περιλαμβάνει και τον ελεύθερο χρόνο που πρέπει να έχουν και να μοιράζονται με τα άλλα μέλη της οικογένειας τους.
να σέβονται τους εργαζόμενους πολίτες και την ιδιωτική τους ζωή, που περιλαμβάνει και τον ελεύθερο χρόνο που πρέπει να έχουν και να μοιράζονται με τα άλλα μέλη της οικογένειας τους.
Είναι η πρώτη φορά που υπάρχει μια τέτοια συμμαχία Εκκλησίας και Συνδικάτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Κατά τη συνάντηση επιστήμονες ομιλητές τόνισαν ότι η Ευρώπη έχει ανάγκη από ένα κοινωνικό μοντέλο, που να μην στηρίζεται μόνο στην παραγωγή και στην κατανάλωση,
Κατά τη συνάντηση επιστήμονες ομιλητές τόνισαν ότι η Ευρώπη έχει ανάγκη από ένα κοινωνικό μοντέλο, που να μην στηρίζεται μόνο στην παραγωγή και στην κατανάλωση,
αλλά επίσης στον ελεύθερο χρόνο για τις προσωπικές επιλογές του κάθε πολίτη - εργαζόμενου.
Μεταξύ των ομιλητών ήταν ο Γερμανός καθηγητής ψυχολογίας Φρίντχελμ Ναχράϊνερ, ο οποίος επισήμανε το γεγονός ότι το Γερμανικό Συνταγματικό Δικαστήριο με πρόσφατη απόφαση του κατάργησε το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή στη χώρα. Επίσης ο κοινωνικός ερευνητής Δρ. Ζιλ Έμπρεϊ παρουσίασε το αποτέλεσμα επιστημονικής έρευνας, που έδειξε ότι τα άτομα που εργάζονται την Κυριακή επηρεάζονται αρνητικά τόσο στον τομέα της υγείας τους, όσο και σ' αυτόν της ασφάλειας στην εργασία τους.
Άλλες έρευνες δείχνουν ότι το οικονομικό αποτέλεσμα από την Κυριακάτικη εργασία είναι πενιχρό έως αρνητικό,
εκτός από αλυσίδες πολυκαταστημάτων, που απευθύνονται κυρίως στους τουρίστες.
Αυτός είναι και ο λόγος που παρά το Νόμο στη Γαλλία και τα κίνητρα στην Αγγλία και στις ΗΠΑ λίγα είναι τα μαγαζιά που εργάζονται τις Κυριακές.
Ιστορικό της επιχείρησης κατάργησης της αργίας της Κυριακής
Η "επιχείρηση" κατάργησης της υποχρεωτικής αργίας της Κυριακής οφείλεται σε ιδεολογικούς - αντιχριστιανικούς λόγους.
εκτός από αλυσίδες πολυκαταστημάτων, που απευθύνονται κυρίως στους τουρίστες.
Αυτός είναι και ο λόγος που παρά το Νόμο στη Γαλλία και τα κίνητρα στην Αγγλία και στις ΗΠΑ λίγα είναι τα μαγαζιά που εργάζονται τις Κυριακές.
Ιστορικό της επιχείρησης κατάργησης της αργίας της Κυριακής
Η "επιχείρηση" κατάργησης της υποχρεωτικής αργίας της Κυριακής οφείλεται σε ιδεολογικούς - αντιχριστιανικούς λόγους.
Ξεκίνησε από τις αγγλοσαξονικές χώρες και πήρε νομική μορφή το 2009 στη Γαλλία.
Η προσπάθεια μπορεί να έχει ως εξωτερικό φλοιό την αύξηση της απασχόλησης και του κύκλου εργασιών,
αλλά στον πυρήνα της είναι η αποϊεροποίηση της Κυριακής,
ως χριστιανικής αργίας και η διάλυση της ενότητας της οικογένειας.
αλλά στον πυρήνα της είναι η αποϊεροποίηση της Κυριακής,
ως χριστιανικής αργίας και η διάλυση της ενότητας της οικογένειας.
Εκείνο που υποστηρίζεται από όσους επιδιώκουν την κατάργηση της υποχρεωτικής αργίας της Κυριακής
και την μετατροπή της σε μια ημέρα όπως οι άλλες είναι πως
την ημέρα της ανάπαυσης τους οι εργαζόμενοι την παίρνουν μιαν άλλη ημέρα.
και την μετατροπή της σε μια ημέρα όπως οι άλλες είναι πως
την ημέρα της ανάπαυσης τους οι εργαζόμενοι την παίρνουν μιαν άλλη ημέρα.
Έτσι ο σύζυγος λ.χ. παίρνει το ρεπό του την Δευτέρα, η σύζυγος την Τρίτη και τα παιδιά είναι μόνα τους την Κυριακή…
Οι άθεοι ιδεολόγοι υποστηρίζουν την άποψη του Τζον Στιούαρτ Μιλ, όπως την εξέφρασε στο βιβλίο του "Περί ελευθερίας",
ότι μπορεί να υπάρχει το έθιμο της αργίας μιαν ημέρα την εβδομάδα, αλλά οποιαδήποτε ημέρα. (Τζ. Στιούαρτ Μιλ "Περί ελευθερίας", Έκδ. "Επίκουρος", Αθήνα, 1983, σελ. 152-153).
ότι μπορεί να υπάρχει το έθιμο της αργίας μιαν ημέρα την εβδομάδα, αλλά οποιαδήποτε ημέρα. (Τζ. Στιούαρτ Μιλ "Περί ελευθερίας", Έκδ. "Επίκουρος", Αθήνα, 1983, σελ. 152-153).
Αλλά αυτό αποτελεί πλήρη ανατροπή του τρόπου εργασίας όπως έχει καθιερωθεί από αιώνων και έχει επεκταθεί και σε μη χριστιανικούς λαούς…
Είναι επίσης ένας ιδεολογικός διωγμός σε βάρος των Χριστιανών, που επιθυμούν την ημέρα αυτή να είναι στην Εκκλησία και να την περνούν με την οικογένεια τους
Τα συνδικάτα βρέθηκαν σε ένα προβληματισμό αν θα πρέπει να συμμαχήσουν με την Εκκλησία στον αγώνα για την διατήρηση της υποχρεωτικής αργίας της Κυριακής.
Τα συνδικάτα βρέθηκαν σε ένα προβληματισμό αν θα πρέπει να συμμαχήσουν με την Εκκλησία στον αγώνα για την διατήρηση της υποχρεωτικής αργίας της Κυριακής.
Τελικά αποφάσισαν να είναι μαζί με την Εκκλησία.
Το σκεπτικό της απόφασης τους είναι πως
η Κυριακή είναι μια ημέρα ιερή για τους Χριστιανούς
και δεν θα πρέπει να στερήσουν από τα θρησκευόμενα μέλη τους την ελεύθερη άσκηση των θρησκευτικών τους καθηκόντων.
Το σκεπτικό της απόφασης τους είναι πως
η Κυριακή είναι μια ημέρα ιερή για τους Χριστιανούς
και δεν θα πρέπει να στερήσουν από τα θρησκευόμενα μέλη τους την ελεύθερη άσκηση των θρησκευτικών τους καθηκόντων.
Επί πλέον συμφώνησαν ότι η Κυριακή είναι η ημέρα της οικογένειας, που, ως θεσμός, αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην ισορροπία των μελών της.
Δυο χρόνια μετά την εφαρμογή του Νόμου στη Γαλλία,
που επιτρέπει την εργασία την ημέρα της Κυριακής, αυξάνονται οι φωνές για την κατάργηση του.
Δυο χρόνια μετά την εφαρμογή του Νόμου στη Γαλλία,
που επιτρέπει την εργασία την ημέρα της Κυριακής, αυξάνονται οι φωνές για την κατάργηση του.
Συνδικάτα, Εκκλησία και οργανώσεις πολιτών εντείνουν τον αγώνα τους προς την κατεύθυνση αυτή, φέρνοντας σε δύσκολη θέση τον Πρόεδρο Σαρκοζί και την κυβέρνηση του.
Σημειώνεται πως μια μόνο νεανική απολιτική και μη θρησκευτική παρέα δημιούργησε μέσω Ιντερνέτ την κίνηση
"Παρέα των φίλων της Κυριακής" και σε μικρό χρονικό διάστημα συγκέντρωσε 100.000 υπογραφές υπέρ της υποχρεωτικής αργίας της Κυριακής.
Ποια τα μέλη και ποιοι οι υποστηρικτές της Πανευρωπαϊκής Συμμαχίας για την αργία της Κυριακής
"Παρέα των φίλων της Κυριακής" και σε μικρό χρονικό διάστημα συγκέντρωσε 100.000 υπογραφές υπέρ της υποχρεωτικής αργίας της Κυριακής.
Ποια τα μέλη και ποιοι οι υποστηρικτές της Πανευρωπαϊκής Συμμαχίας για την αργία της Κυριακής
Στον κατάλογο των υποστηρικτών της αργίας της Κυριακής είναι η Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Ομοσπονδία, στην οποία από την Ελλάδα είναι μέλη η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ.
Συμμετέχουν ακόμη συνδικάτα από όλες τις χώρες μέλη της ΕΕ. Επίσης υποστηρίζει τη Συμμαχία η Επιτροπή των Ρωμαιοκαθολικών Επισκόπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
η Ομοσπονδία των Καθολικών Οργανώσεων για την οικογένεια και η Προτεσταντική Εκκλησία της Γερμανίας.
Στον κατάλογο των μελών της Συμμαχίας περιλαμβάνονται
το Συμβούλιο των Ευρωπαϊκών Εκκλησιών,
στο οποίο συμμετέχουν
το Οικουμενικό Πατριαρχείο,
η Εκκλησία της Ελλάδος,
η Εκκλησία της Κύπρου και άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.
η Ομοσπονδία των Καθολικών Οργανώσεων για την οικογένεια και η Προτεσταντική Εκκλησία της Γερμανίας.
Στον κατάλογο των μελών της Συμμαχίας περιλαμβάνονται
το Συμβούλιο των Ευρωπαϊκών Εκκλησιών,
στο οποίο συμμετέχουν
το Οικουμενικό Πατριαρχείο,
η Εκκλησία της Ελλάδος,
η Εκκλησία της Κύπρου και άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.
Επίσης η μεγάλη Γαλλική Εργατική Συνομοσπονδία CFDT,
η επίσης μεγάλη Γαλλική Συνομοσπονδία των Χριστιανών Εργατών (CFTC),
και συνδικαλιστικές Οργανώσεις της Γερμανίας, του Βελγίου, της Αυστρίας, της Εσθονίας, του Λουξεμβούργου, της Σλοβακίας, από την Πολωνία η "Αλληλεγγύη" και άλλες Οργανώσεις πολιτών.-
η επίσης μεγάλη Γαλλική Συνομοσπονδία των Χριστιανών Εργατών (CFTC),
και συνδικαλιστικές Οργανώσεις της Γερμανίας, του Βελγίου, της Αυστρίας, της Εσθονίας, του Λουξεμβούργου, της Σλοβακίας, από την Πολωνία η "Αλληλεγγύη" και άλλες Οργανώσεις πολιτών.-
http://synodoiporia.blogspot.com
Αναρτήθηκε από τη συνοδοιπορία στις 6/22/2011Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείουBlogThis!Μοιραστείτε το στο TwitterΜοιραστείτε το στο FacebookΜοιραστείτε το στο Google Buzz
ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ
ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Δεν βλέπομεν φανερά την ανάστασιν;
Όταν κοιμώμεθα, δεν είμεθα ωσάν αποθαμένοι;
Ο ύπνος τι είναι; Μικρός θάνατος, και ο θάνατος μεγάλος ύπνος.
Και καθώς το σιτάρι οπού πίπτει εις την γην, ανίσως και δεν βρέχη να σαπηθή να γίνη ωσάν χυλός, δεν φυτρώνει, έτσι και ημείς οπού αποθνήσκομεν και θαπτόμεθα εις την γην.
Ανίσως και δεν εθάπτετο πρώτον εις τον τάφον ο Χριστός μας, δεν μας επότιζε την ζωήν την αιώνιον και την ανάστασιν.
Δεν βλέπετε φανερά τα χόρτα πώς τα ανασταίνει ο Θεός από την γην κατ’ έτος;
Γνώσιν δεν έχομεν, χριστιανοί μου, να στοχασθώμεν τα πάντα.
Όλα μας τα εχάρισεν ο Θεός.
Όθεν διά το παρόν, αδελφοί μου, σας παρακαλώ να ειπήτε και δι’ όλους τους αποθαμένους τρεις φοράς:
Ο Θεός συγχωρήσοι και ελεήσοι αυτούς.
Επήγεν ο Κύριος εις την κόλασιν και έβγαλε τον Αδάμ, την Εύαν και το γένος του.
Επήγεν ο Κύριος εις την κόλασιν και έβγαλε τον Αδάμ, την Εύαν και το γένος του.
Ανέστη την τρίτην ημέραν.
Εφάνη δώδεκα φοράς εις τους Αποστόλους του.
Έγινε χαρά εις τον ουρανόν, χαρά εις την γην και εις όλον τον κόσμον
• φαρμάκι και σπαθί δίστομον εις την καρδίαν των Εβραίων και μάλιστα του διαβόλου.
Διά τούτο και οι Εβραίοι δεν κατακαίονται άλλην ημέραν τόσον,
ωσάν την Κυριακήν, οπού ακούουν τον παπά μας να λέγη:
«Αναστάς εκ νεκρών Χριστός ο αληθινός Θεός ημών».
Διότι εκείνο οπού εσπούδαζον οι Εβραίοι να κάμουν διά να εξαλείψουν το όνομα του Χριστού μας,
εγύρισεν εναντίον της κεφαλής των.
Πρέπει και ημείς, αδελφοί μου, να χαιρώμεθα πάντοτε,
μα περισσότερον την Κυριακήν, οπού είναι η Ανάστασις του Χριστού μας.
Διότι Κυριακήν ημέραν έγινεν ο Ευαγγελισμός της Δεσποίνης ημών Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας.
Κυριακήν ημέραν μέλλει ο Κύριος να αναστήση όλον τον κόσμον.
Πρέπει και ημείς να εργαζώμεθα τας εξ ημέρας διά ταύτα τα μάταια, γήινα και ψεύτικα πράγματα,
και την Κυριακήν να πηγαίνωμεν εις την εκκλησίαν και να στοχαζώμεθα τας αμαρτίας μας,
τον θάνατον, την κόλασιν, τον παράδεισον, την ψυχή μας οπού είναι τιμιωτέρα, από όλον τον κόσμον,
και όχι να πολυτρώγωμεν, να πολυπίνωμεν και να κάμνωμεν αμαρτίας
• ούτε να εργαζώμεθα και να πραγματευώμεθα την Κυριακήν.
Εκείνο το κέρδος οπού γίνεται την Κυριακήν είναι αφωρισμένο και κατηραμένο, και βάνετε φωτιά και κατάρα εις το σπίτι σας και όχι ευλογίαν
• και ή σε θανατώνει ο Θεός παράκαιρα, ή την γυναίκα σου, ή το παιδί σου, ή το ζώον σου ψοφά, ή άλλον κακόν σου κάμνει.
Όθεν, αδελφοί μου, διά να μη πάθετε κανένα κακόν, μήτε ψυχικόν μήτε σωματικόν,
εγώ σας συμβουλεύω να φυλάγετε την Κυριακήν, ωσάν οπού είναι αφιερωμένη εις τον Θεόν.
Εδώ πώς πηγαίνετε, χριστιανοί μου; Την φυλάγετε την Κυριακήν;
Αν είσθε χριστιανοί, να την φυλάγετε.
Έχετε εδώ πρόβατα; Το γάλα της Κυριακής τι το κάμνετε;
Άκουσε, παιδί μου • να το σμίγης όλο και να το κάμνης επτά μερίδια
• και τα εξ μερίδια κράτησέ τα διά τον ευατόν σου,
και το άλλο μερίδιον της Κυριακής, αν θέλης,
δώσέ το ελεημοσύνην εις τους πτωχούς ή εις την Εκκλησίαν,
διά να ευλογήση ο Θεός τα πράγματά σου.
Και αν τύχη ανάγκη και θέλης να πωλήσης πράγματα φαγώσιμα την Κυριακήν,
εκείνο το κέρδος μη το σμίγεις εις την σακκούλα σου, διότι την μαγαρίζει
• αλλά δώσέ τα ελεημοσύνην, διά να σας φυλάγη ο Θεός.XarasEuagggelia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου