Τὸ
μήνυμα ποὺ θὰ σᾶς διαβάσω τὸ ἀπηύθυνε ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἀμερικῆς,
Ὀρθόδοξος, στὴ συγκέντρωση μὲ τίτλο «Πορεία ὑπὲρ τῆς ζωῆς» στὴν ὁποία
συμμετεῖχαν Ὀρθόδοξοι καὶ Καθολικοὶ ἐπίσκοποι τῆς Ἀμερικῆς. Ὑπάρχει καὶ
ὁλόκληρο τὸ μήνυμα· θὰ σᾶς διαβάσω μόνο μιὰ παράγραφο. Εἶπε λοιπόν:
«Ἐπιβεβαιώνουμε τὸν σεβασμό μας γιὰ τὴν αὐτονομία τῶν γυναικῶν. Εἶναι
αὐτοὶ ποὺ γεννοῦν τὴν ζωή στὸν κόσμο. Μὲ τὴν ἐνανθρώπισή του ὁ Κύριος,
Θεὸς καὶ Σωτήρας μας Ἰησοῦς Χριστὸς προσέλαβε τὴν ἀνθρώπινη φύση μέσῳ
τῆς σύλληψής Του στὴν κοιλία τῆς Παρθένου Μαρίας. Ἐπέλεξε ἐλεύθερα νὰ
τὸν φέρει στὸν κόσμο καὶ ὁ Θεὸς σεβάστηκε τὴν ἐλευθερία Της».
Καὶ
ἔχω καὶ ἕνα δημοσίευμα ἀπὸ ἕνα ἔγκριτο ἱστολόγιο, τὴν «ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑ» ποὺ
σχολιάζει αὐτὸν τὸν λόγο. Καὶ ἑρμηνεύεται αὐτὸς ὁ λόγος καὶ ἀπὸ κάποια
μηνύματα στὸ twitter ποὺ ἔστειλαν Ἕλληνες ἀριστεροὶ οἱ ὁποῖοι
ἐγκωμιάζουν τὸν ἀρχιεπίσκοπο, γιατὶ ἀκριβῶς οὔτε λίγο οὔτε πολὺ
τάσσεται ὑπὲρ τῆς ἐκτρώσεως· ὑπὲρ τοῦ δικαιώματος τῶν γυναικῶν νὰ εἶναι
αὐτόνομες, νὰ ἐνεργοῦν ὅπως θέλουν πάνω στὸ σῶμα τους, ὅπως λένε, ἄν καὶ
τὸ ἔμβρυο δὲν εἶναι σῶμα τῆς γυναικός, εἶναι τελείως ἀνεξάρτητη ὕπαρξη
καὶ ἔχει ὁπωσδήποτε δικαίωμα στὴ ζωή, θὰ λέγαμε, καὶ εἶναι καθῆκον τῆς
μητέρας νὰ τὸ προφυλάξει, καὶ σὲ καμμιὰ περίπτωση νὰ μὴ τὸ φονεύει.
Λυπούμαστε
πάρα πολὺ γι’ αὐτὲς τὶς δηλώσεις, ὅπως καὶ πρὶν λίγους μῆνες λυπηθήκαμε
παρά πολὺ γιατὶ σὲ ἕνα φυλλάδιο ποὺ κυκλοφορήθηκε ἀπὸ τὴν Σύνοδο - δική
μας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος- ὀνομαζότανε οὔτε λίγο οὔτε πολὺ «Ἡ
ἔκτρωση, θεραπευτικὴ διακοπὴ τῆς κυήσεως». Ἐκεῖ ἦταν ἀναφορὰ στὰ ἐμβόλια
καὶ στὰ ἐκτρωμένα ἔμβρυα τὰ ὁποῖα διαμελίζονται ζωντανὰ καὶ ὄχι νεκρά.
Δὲν τὰ παίρνουν ἀπὸ τὰ ἀπορρίμματα ἀλλὰ τὰ παίρνουν ζωντανὰ ἀπὸ τὶς
μητέρες οἱ ὁποῖες συμμετέχουν σ’αὐτὸ τὸ ὅλο πείραμα εἴτε ἑκούσια εἴτε
ἀκούσια· εἶναι γυναῖκες ποὺ εἶναι φυλακισμένες ἤ μὲ ψυχιατρικὰ
προβλήματα. Καὶ στὸν τρίτο-τέταρτο μήνα τοὺς παίρνουν τὰ ἔμβρυα, συνήθως
μαζὶ μὲ τὴ μήτρα ζωντανά, καὶ τὰ διαμελίζουν ζωντανὰ γιὰ νὰ πάρουν ἀπὸ
τὰ κομμάτια αὐτὰ τοῦ διαμελισμένου ἐμβρύου τὰ ὄργανα ποὺ χρειάζονται, μὲ
τὰ ὁποῖα ὄργανα κατασκευάζονται οἱ λεγόμενες κυτταρικὲς σειρὲς ἀπὸ τὶς
ὁποῖες παράγονται τὰ ἐμβόλια ἤ δοκιμάζονται ὅλα αὐτὰ τὰ ἐμβόλια-διαβόλια
γιὰ τὸν λεγόμενο κορωνοϊὸ ἤ κοροϊδοϊὸ κατ’ ἄλλους. Λοιπόν, καὶ τότε
ὀνομαζόταν αὐτὴ ἡ ὅλη διαδικασία θεραπευτικὴ διακοπή. Ἄν
εἶναι δυνατόν! Καὶ τώρα ἔχουμε καὶ τὶς δηλώσεις τοῦ ἀρχιεπισκόπου ποὺ
λέγει ὅτι «εἴμαστε μαζὶ μὲ τὴν ἀντίληψη γιὰ τὴν αὐτονομία τῆς γυναίκας».
Καὶ βέβαια, λέει ὁ συντάκτης τοῦ ἄρθρου - μήπως τὸν παρεξηγήσαμε καὶ
δὲν καταλάβαμε τὶ συμβαίνει- ἀλλὰ ἤρθανε μετὰ αὐτὰ τὰ μηνύματα τὰ
ἐπαινετικὰ τὰ ὁποῖα τοῦ λένε ὅτι μπράβο, καὶ ἐπιτέλους βρέθηκε κι ἕνας
ἀρχιεπίσκοπος νὰ ταχθεῖ ἀνοιχτὰ ὑπὲρ τοῦ δικαιώματος γιὰ τὴν ἔκτρωση.
Καὶ αὐτὸ τὸ μήνυμα τὸ ἔκανε ἀναπαραγωγή- retweet λέγεται στὰ ἀγγλικὰ- ἡ
ἀρχιεπισκοπὴ Ἀμερικῆς ποὺ σημαίνει ἀκριβῶς ὅτι αὐτὴ ἦταν καὶ ἡ ἔννοια
τῶν λόγων τοῦ ἀρχιεπισκόπου, ἀφοῦ τὸ ἴδιο τὸ γραφεῖο του ἐπιχαίρει,
χαίρεται γιὰ αὐτὰ τὰ μηνύματα τὰ ἐπαινετικὰ γιὰ τὶς δηλώσεις του ὑπὲρ
τῶν ἐκτρώσεων.
Ἐμεῖς
δὲν ἔχουμε νὰ ποῦμε πολλά. Νομίζω ὡς Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ ξέρουμε πολὺ
καλὰ τί σημαίνει ἔκτρωση, ὅτι εἶναι φόνος καὶ μάλιστα εἰδεχθέστατος
φόνος, γιατὶ τὸ ἔμβρυο εἶναι τὸ πιὸ ἀνυπεράσπιστο ὄν ποὺ ὑπάρχει. Ἔλεγε ὁ
Ἅγιος Παῒσιος, ἡ ἔκτρωση εἶναι φοβερὴ ἁμαρτία. Εἶναι πολὺ μεγάλος φόνος
γιατὶ σκοτώνονται ἀβάπτιστα παιδιά. Ἄν δὲν τὸ θέλεις τὸ παιδί,
τοὐλάχιστον ἄφησέ το νὰ γεννηθεῖ, βάπτισέ το καὶ μετὰ σκότωσέ το. Γιατὶ
δὲν τὸ σκοτώνεις τότε; Γιατὶ τότε εἶναι παιδὶ καὶ πρὶν δὲν εἶναι; Καὶ
ὅμως, μᾶς λένε οἱ Ἅγιοι ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ τῆς συλλήψεως, ἐξ ἄκρας
συλλήψεως ὑπάρχει ψυχὴ στὸ ἔμβρυο καὶ εἶναι τέλειος ἄνθρωπος. Ἀπὸ τὴ
στιγμὴ ποὺ θὰ ἑνωθοῦν τὰ δύο γεννητικὰ κύτταρα ἔχουμε τέλειο ἄνθρωπο,
γιατὶ ἐκείνη τὴ στιγμὴ γίνεται καὶ ἡ ἐμψύχωσις τοῦ ἐμβρύου. Τὸ παιδί, τὸ
ἔμβρυο αὐτὸ ἀποκτᾶ ψυχὴ ἀμέσως· μὲ τὸ ποὺ θὰ δημιουργηθεῖ τὸ σῶμα ἀπὸ
τοὺς γονεῖς, δίδεται καὶ ἡ ψυχὴ ἀπὸ τὸν Θεό.
«Μιὰ
νύχτα», λέει ὁ Ἅγιος Παῒσιος, «ὁ Θεὸς ἐπέτρεψε νὰ δῶ ἕνα φοβερὸ ὅραμα
ποὺ μὲ πληροφόρησε γι’ αὐτὸ τὸ θέμα· τὸ πόσο φοβερὸ εἶναι τὸ ἁμάρτημα
τῆς ἐκτρώσεως. Ἦταν βράδυ, Τρίτη τῆς Διακαινησίμου τὸ 1984. Εἶχα ἀνάψει
δύο κεράκια μέσα σὲ δυὸ τενεκεδάκια, ὅπως συνηθίζω νὰ κάνω ἀκόμα κι ὅταν
κοιμᾶμαι, γιὰ ὅλους ὅσους πάσχουν ψυχικὰ καὶ σωματικά. Σ’ αὐτοὺς
συμπεριλαμβάνω ζῶντες καὶ κεκοιμημένους. Στὶς δώδεκα τὰ μεσάνυχτα ἐκεῖ
ποὺ ἔλεγα τὴν εὐχή, βλέπω ἕνα μεγάλο χωράφι, περιφραγμένο μὲ μιὰ μάνδρα,
σπαρμένο μὲ σιτάρι ποὺ μόλις ἄρχιζε νὰ ψηλώνει. Ἐγὼ στεκόμουν ἔξω ἀπὸ
τὸ χωράφι. Ἄναβα κεριὰ γιὰ τοὺς κεκοιμημένους καὶ τὰ στερέωνα πάνω στὸν
τοῖχο τῆς μάνδρας. Ἀριστερὰ ἦταν ἕνας ξερότοπος γεμάτος βράχους καὶ
κρημνοὺς ποὺ σειόταν συνέχεια ἀπὸ μιὰ δυνατὴ βοή, ἀπὸ χιλιάδες
σπαρακτικὲς φωνὲς ποὺ σοῦ σπάραζαν τὴν καρδιά. Καὶ ὁ πιὸ σκληρὸς
ἄνθρωπος ἄν τὶς ἄκουγε, ἦταν ἀδύνατον νὰ μὴ συγκλονιστεῖ. Ἐνῷ ὑπέφερα
ἀπὸ τὶς σπαρακτικὲς φωνὲς καὶ ἀναρωτιόμουν ἀπὸ ποῦ προέρχονται καὶ τί
σημαίνουν ὅλα αὐτὰ ποὺ ἔβλεπα, ἄκουσα μιὰ φωνὴ νὰ μοῦ λέει: ‘Τὸ χωράφι
μὲ τὸ σπαρμένο σιτάρι ποὺ δὲν ἔχει ἀκόμα ξεσταχιάσει εἶναι τὸ κοιμητήρι
μὲ τὶς ψυχὲς τῶν νεκρῶν ποὺ θὰ ἀναστηθοῦν. Ἐνῷ στὸν τόπο ποὺ σείεται ἀπὸ
τὶς σπαρακτικὲς φωνές, βρίσκονται οἱ ψυχὲς τῶν παιδιῶν ποὺ ἔχουν
σκοτωθεῖ μὲ τὶς ἐκτρώσεις’. Ἔπειτα ἀπ’ αὐτὸ τὸ ὅραμα, μοῦ ἦταν ἀδύνατον
νὰ συνέλθω ἀπὸ τὸν μεγάλο πόνο ποὺ δοκίμασα γιὰ τὶς ψυχὲς ἐκείνων τῶν
παιδιῶν. Οὔτε νὰ ξαπλώσω μποροῦσα γιὰ νὰ ξεκουραστῶ παρόλο ποὺ ἤμουν
κατάκοπος ἐκείνη τὴν ἡμέρα».
Τόσο
φοβερὸ εἶναι τὸ ἁμάρτημα τῆς ἐκτρώσεως ὥστε καὶ ἡ ἴδια ἡ Παναγία
φανερώθηκε προσφάτως σὲ ἕνα μεγάλο σύγχρονο Γέροντα στὴν Κρήτη καὶ τοῦ
εἶπε ὅτι «εἶμαι καταλυπημένη μὲ τοὺς Ἕλληνες, γιατὶ ἔχουν πέσει πάρα
πολὺ βαθιὰ στὴν ἁμαρτία». Καὶ ὅταν Τὴν ρώτησε ὁ Γέροντας «γιατί κυρίως
εἶσαι λυπημένη Παναγία; Ποιές εἶναι οἱ κύριες ἁμαρτίες μας;», ἀπάντησε
ὅτι οἱ τρεῖς μεγαλύτερες ἁμαρτίες ποὺ ἔχουν οἱ νεοέλληνες σήμερα, εἶναι:
πρῶτον, ἡ βλασφημία, ἡ ὁποία δυστυχῶς ἀποποινικοποιήθηκε. Βεβαίως,
κανεὶς δὲν πρέπει νὰ βλασφημεῖ, ὄχι γιατὶ φοβᾶται τὸν νόμο ἀλλὰ γιατὶ
φοβᾶται τὸν Θεό. Ἀλλὰ ἔστω καὶ ὁ νόμος ποὺ ὑπῆρχε, ἦταν ἕνας φραγμὸς γιὰ
τοὺς ἀσεβεῖς. Τώρα καταλύθηκε αὐτὸς ὁ φραγμός. Ὅσο μποροῦμε ξηλώνουμε
τὰ πάντα ἀπὸ τὴν Πίστη μας καὶ ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Ἑλλάδα μας.
Ἀποποινικοποιήθηκε ὁ νόμος γιὰ τὴν βλασφημία. Δηλαδή, μπορεῖ κανεὶς νὰ
βρίζει ἀσύστολα τὸν Θεὸ Πατέρα, τὴν Παναγία Μητέρα. Ἄν ὅμως σοῦ βρίσει
τὸν συγγενῆ σου, μπορεῖς νὰ τὸν πᾶς στὸ δικαστήριο. Ὅταν σοῦ βρίζει τὸν
Θεὸ Πατέρα καὶ τὴν Παναγία Μητέρα δὲν μπορεῖς νὰ τοῦ κάνεις τίποτε. Τὸ
δεύτερο μεγάλο ἁμάρτημα, λέγει ἡ Παναγία «ποὺ ἔχετε σήμερα οἱ Ἕλληνες»
εἶναι οἱ ἐκτρώσεις. Καὶ τὸ τρίτο εἶναι οἱ παρὰ φύσιν σχέσεις, τὰ αἰσχρόν
ἐστιν καὶ λέγειν ἁμαρτήματα ποὺ γίνονται μέσα στὸν γάμο· οἱ παρὰ φύσιν
σχέσεις μέσα στὸν γάμο. Αὐτὰ εἶναι τὰ τρία κορυφαῖα ἁμαρτήματα, καὶ αὐτὰ
εἶναι ποὺ φέρνουν καὶ θὰ φέρουν πολὺ χειρότερα δεινά, γιατὶ δυστυχῶς οἱ
Ἕλληνες δὲν μετανοοῦμε. Ἐλάχιστοι μετανοοῦν καὶ πιστεύουν στὴν Ἐκκλησία
καὶ ἀφήνουν αὐτὰ τὰ βδελυκτὰ ἁμαρτήματα.
Λέει
ὁ Ἅγιος Παῒσιος, ἄν κάνει ἔκτρωση μία μάνα, τότε θὰ τὴν πληρώσουν τὰ
ἄλλα της παιδιὰ μὲ ἀρρώστιες καὶ ἀτυχήματα. Σήμερα οἱ γονεῖς σκοτώνουν
τὰ παιδιὰ μὲ τὶς ἐκτρώσεις καὶ δὲν ἔχουν τὴν εὐλογία τοῦ Θεοῦ. Ἡ ἔκτρωση
εἶναι φοβερὴ ἁμαρτία. Εἶναι φόνος καὶ μάλιστα πολὺ μεγάλος φόνος γιατὶ
σκοτώνονται ἀβάπτιστα παιδιά. Πρέπει νὰ καταλάβουν οἱ γονεῖς ὅτι ἡ ζωὴ
ἀρχίζει ἀπὸ τὴ στιγμὴ τῆς συλλήψεως. Ὑπάρχει ὁ πνευματικὸς νόμος ποὺ
λέει μάχαιρα ἔλαβες, πῆρες μαχαίρι, μάχαιρα θὰ λάβεις· θὰ σὲ χτυπήσει κι
ἐσένα μαχαίρι. Γι’ αὐτὸ καὶ ἔχουμε πάρα πολλὰ ἀτυχήματα, ὅπως ἔλεγε ὁ
σεβαστὸς π. Σάββας Ἀχιλλέως, καὶ πολλὰ παιδιὰ νέα χάνονται στὴν ἄσφαλτο
γιατὶ οἱ γονεῖς τους ἔχουν κάνει ἐκτρώσεις καὶ ἔχουν σκοτώσει ἄλλα
παιδιά. Καὶ ἀρκοῦνται στὸ ἕνα-δύο, καὶ ἔρχεται ὁ πνευματικὸς νόμος καὶ
τοὺς παίρνει καὶ αὐτὸ τὰ ἕνα-δύο, γιατὶ δὲν ζοῦν σωστὰ καὶ δὲν πράττουν
καθόλου σωστά.
Ἡ
ἔκτρωση, ἔλεγε καὶ ὁ Ὅσιος Πορφύριος, πέρα ἀπὸ τὸ ὅτι εἶναι φόνος,
προκαλεῖ καὶ προβλήματα στὴ γυναίκα. Τσακίζονται τὰ νεῦρα της, τρέμει τὸ
σῶμα της, εἶναι πάντα ταραγμένη, ἐκνευρισμένη καὶ βρίσκεται πάντα σὲ
ἄσχημη ψυχολογικὴ κατάσταση· γι’αὐτὸ καὶ χωρίζουν. Μερικὲς μάλιστα δὲν
ξυπνοῦν καὶ πεθαίνουν κατὰ τὴ διάρκεια τῆς ἔκτρωσης.
Ὅλοι
οἱ Ἅγιοι Πατέρες, καὶ οἱ Πατέρες ποὺ γιορτάζουμε σήμερα καταδίκαζαν
αὐτὸ τὸ φοβερὸ ἁμάρτημα. Τὰ ζῶα, ἔλεγε ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος, πολλὲς φορὲς
θυσιάζουν τὴ ζωή τους καὶ δὲν λογαριάζουν τὴ δική τους σωτηρία
προκειμένου νὰ ὑπερασπιστοῦν τὰ μικρά τους. Ἐνῷ κάποιοι ἄνθρωποι καὶ
χωρὶς καμμιὰ ἀνάγκη, ἔσφαξαν μὲ τὰ ἴδια τους τὰ χέρια τὰ παιδιά τους,
κάνοντας ἔκτρωση.
Ἄς
τὰ ἀκούσουμε, ἀγαπητοί, ὅλα αὐτά. Ἄς λυπηθοῦμε μαζὶ μὲ τοὺς εὐλαβεῖς
Ὀρθοδόξους γιὰ τὶς δηλώσεις Ὀρθοδόξου ἱεράρχου, καὶ φοβόμαστε ὅτι θὰ
ἔχουμε πολὺ ἄσχημες ἐξελίξεις, γιατὶ δυστυχῶς, προχωρᾶμε ἀκάθεκτοι σ’
αὐτὰ τὰ μεγάλα, βαριὰ ἁμαρτήματα τὰ ὁποῖα ἐπεσήμανε ἡ Παναγία μας. Καὶ
στὴν βλασφημία, καὶ στὶς ἐκτρώσεις –οἱ ὁποῖες αὐξήθηκαν ἀπ’ ὅτι μᾶς λένε
τὰ στατιστικὰ δεδομένα τελευταῖα- καὶ στὰ παρὰ φύσιν, αἰσχρόν ἐστι καὶ
λέγειν ἁμαρτήματα μέσα στὸν γάμο.
Ὁ
Θεὸς νὰ δώσει νὰ ἔχουμε μετάνοια καὶ νὰ ἐπιστρέψουμε εἰς τὴν Ἁγία μας
Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία γιὰ νὰ μὴ χαθοῦμε ὡς ἔθνος- ποὺ εἶναι θαυμαστὸ πὼς
ἀκόμα κρατιόμαστε- ἀλλὰ κυρίως, ὡς τοπικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία· γιατὶ
ξέρουμε πολλὲς Ἐκκλησίες ποὺ χάθηκαν, ὅπως εἶναι οἱ Ἐκκλησίες τῆς Μικρᾶς
Ἀσίας στὶς ὁποῖες στέλνονται ἐπιστολὲς ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Κύριο, καὶ
ὑπάρχουν αὐτὲς οἱ ἐπιστολὲς στὸ βιβλίο τῆς Ἀποκαλύψεως. Ποῦ εἶναι σήμερα
αὐτὲς οἱ Ἐκκλησίες; Τῶν Θυατείρων, τῆς Περγάμου κλπ. εἶναι ψιλὰ
ὀνόματα, καὶ μπορεῖ νὰ ὑπάρχουν ἐπίσκοποι ἀλλὰ δὲν ἔχουν ποίμνιο. Ὁ Θεὸς
νὰ δώσει λοιπὸν καλὴ μετάνοια σὲ ὅλους μας.
Δι’εὐχῶν τῶν Ἁγίων Πατέρων ἡμῶν, Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, ἐλέησον καὶ σῶσον ἡμᾶς. Ἀμήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου