Έλπίς μου ὁ Πατήρ, καταφυγή μου ὁ Υἱός, Σκέπη μου τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον. Τριὰς Ἁγία, δόξα Σοι.

Δεῦτε ἀπὸ θέας Γυναῖκες εὐαγγελίστριαι, καὶ τῇ Σιὼν εἴπατε· Δέχου παρ΄ ἡμῶν Χαρᾶς Εὐαγγέλια, Τῆς Ἀναστάσεως Χριστοῦ. Τέρπου, χόρευε, καὶ ἀγάλλου Ἱερουσαλήμ, τὸν Βασιλέα Χριστόν, θεασαμένη ἐκ τοῦ μνήματος, ὡς Νυμφίον προερχόμενον.


Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013

Ανταπάντηση Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ προς τον Ευάγγελο Βενιζέλο για το σύμφωνο συμβίωσης για ομόφυλα ζευγάρια

ν Πειραιε τ 10 Δεκεμβρίου 2013
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
Σεβ. Μητροπολίτης Πειραις κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ πέστειλε τήν κάτωθι πιστολήν πρός τόν ξοχώτατο Κύριο Εάγγελο Βενιζέλο ντιπρόεδρο λληνικς Κυβερνήσεως, πουργό ξωτερικν καί Πρόεδρο το ΠΑ.ΣΟ.Κ:
᾿Αριθ. Πρωτ. 1381
᾿Εν Πειραιε τ 10 Δεκεμβρίου 2013
Πρός
Τόν ξοχώτατον Κύριον
Εάγγελον Βενιζέλον


ντιπρόεδρον λληνικς Κυβερνήσεως
πουργόν ξωτερικν καί
Πρόεδρον ΠΑ.ΣΟ.Κ.
καδημίας 1
ΑΘΗΝΑΙ
ξοχώτατε καί φίλτατε Κύριε Πρόεδρε,
λαβον τήν π’ ριθμ. Πρωτ. πό 938/5.12.2013 πάντησή Σας στό διαβιβασθέν ατημά μου διά τς πό 3/12/2013 πιστολς μου νά μήν μμείνετε σέ πρόταση νομοθετικς θεσμοθέτησης μέ πρόσχημα τήν πέκταση το συμφώνου συμβίωσης στά λεγόμενα «μόφυλα» ζευγάρια το κακουργήματος τς παρά φύσιν σέλγειας πού νατρέπει τήν νθρώπινη φυσιολογία καί τήν ρθόδοξη χριστιανική ντολογία καθώς καί τόν νομικό μας πολιτισμό καί γκαθιδρύει ς θεσμό δικαίου τήν ντιαισθητική καί τεχνη καί φύσικη καί φθοροποιό διά τήν σωματική καί ψυχική κεραιότητα το νθρωπίνου προσώπου πόπειρα μιμήσεως το τέρου φίλου πού ποτελε τό σαπρό κοσμοείδωλο καί τήν πρακτική τς κατεγνωσμένης πό τόν Θεο Νόμο (Γεν. ιγ΄ 13, Λευϊτικό κ΄13, Ρωμ. α΄26-27, Α΄Κορ. ς΄ 6-9) καί τό Κανονικό μας δίκαιο (. Κανόνες Ζ΄ καί ΞΒ΄ το Μ. Βασιλείου πικυρωθέντων ρισμένως πό τόν Β΄ Κανόνα τς γίας ς΄ Οκουμενικς Συνόδου, Δ΄ Γρηγορίου Νύσσης πικυρωθέντες σαύτως πό τόν μνημονευόμενο Κανόνα τς ς΄ Οκουμ. Συνόδου καί ιη΄ γ. ωάννου Νηστευτο) μοφυλοφιλίας καί κφράζω ελικρινς θερμάς εχαριστίας διά τόν κόπον τς παντήσεως. 
Τά προσωπικά μου ασθήματα γάπης, τιμς καί φιλίας πρός τό σεβαστό προσωπό Σας εναι διαπτώτως πηγαία καί ελικριν, λλά γαπητέ κ. Πρόεδρε «φίλος μέν Πλάτων, φιλτάτη λήθεια» πού δέν ποτελε δεοληψία ποκειμενική προσέγγιση τν πραγμάτων καί τν ννοιν, λλά νυπόστατη καί ζσα πραγματικότητα, εναι κενος ποος μέσα στήν παγκόσμια στορία καί σκέψη μέ τήν πολυτότητα τς ατοσυνειδησίας Του επε: «γώ εμί δός καί λήθεια καί ζωή» (ω. ιδ΄6). 
ξ ατο λοιπόν το χρέους πρός τήν λήθεια-Πρόσωπο πάγομαι τά κάτωθι:
1. Τά σα ναφέρετε διά τήν πρότριτα κδοθεσα πόφαση το Ερωπαϊκο Δικαστηρίου Δικαιωμάτων το νθρώπου (ΕΔΔΑ) καί τήν σχέση της μέ τήν ΕΣΔΑ πιτρέψατέ μου νά παρατηρήσω τι 
κατά τρόπο νεξήγητο γιά ναν ξαιρέτου πιστημονικο διαμετρήματος νομομαθ πως σες παρουσιάζονται ς δθεν τελεσίδικα καί μετάκλητα ποφασισθέντα, 
ν γνωρίζετε καλς τι ποτελον πρωτοβάθμια κρίση ναντίον τς ποία χωρε φεσις νώπιον διευρημένης συνθέσεως το ΕΔΔΑ 
καί ατή τήν ρμοδιότητα τήν χετε σες ς πουργός τν ξωτερικν γαπητέ κ. Πρόεδρε διότι πόθεση εναι ρμοδιότητος το πουργείου Σας διά τς εδικς νομικς πηρεσίας καί το τμήματος Δικαίου Ερωπαϊκς νώσεως 
καί σέ σς νήκει νομική τεκμηρίωση τν πιχειρημάτων τς λληνικς Δημοκρατίας λλά καί παρακολούθηση φαρμογς τν ποφάσεων το ΕΔΔΑ. 
Τό σχετικά πρόσφατο παράδειγμα τς  πoθέσεως Lautsi κατά ταλίας γιά τήν διατήρηση το θρησκευτικο συμβόλου το σταυρωμένου στίς σχολικές αθουσες δέν Σς προβληματίζει κ. Πρόεδρε; 
Διότι νετράπη πλήρως Πρωτοβάθμια κρίση πό τό τμμα ερείας συνθέσεως το ΕΔΔΑ μέ τήν πόφαση τς 18/3/2011. 
Γνωρίζετε σφαλς τι ο ποφάσεις τν Ερωπαϊκν Δικαστηρίων δέν βασίζονται μόνο σέ νομικά κριτήρια λλά καί σέ πολιτικές σορροπίες καί φείλουμε νά δείξουμε σεβασμό στήν χριστιανική κληρονομιά μας λλά καί στήν βούληση τς πλειονότητος το λαο πού δέν εναι σφαλς τό λεκανοπέδιο τς ττικς μέ τήν τάση μογενοποιήσεως. 
ν τέλει λληνική Πολιτεία θά πρέπει νά φεσιβάλει ατή τήν πόφαση παρουσιάζοντας σχυρή νομική καί ερύτερη πιστημονική τεκμηρίωση διότι στό γγλικό κείμενο πού νέγνωσα καταγράφεται λλειψη πειστικν πιχειρημάτων πό τούς κπροσώπους τς λληνικς Πολιτείας.
σον φορ στό ζήτημα τς μή κτελέσεως προηγουμένων ποφάσεων το ΕΔΔΑ τήν πάντηση τήν χετε δώσει σες γαπητέ κ. Πρόεδρε κατά τήν διαδικασία το Κοινοβουλευτικο λέγχου σέ ρώτηση πού εχε καταθέσει Βουλευτής τς ΝΔ κ. Ε. Μπασιάκος. 
Σύμφωνα μέ γγραφό Σας: 
«Ο παραβάσεις πού κκρεμον στό πλαίσιο το ρθρου 260 ΣΛΕΕ τό ποο φορ τήν πειλή προστίμων λόγ μή κτέλεσης προηγουμένης πόφασης Δικαστηρίου τς ΕΕ εναι 12 ρμοδιότητος διαφόρων πουργείων» καί συνολικά χουν κδοθε 480 ποφάσεις το ΕΔΔΑ ες βάρος τς λληνικς Πολιτείας.  
πομένως δέν νομίζετε τι εναι καθαρή ποκρισία νά χρησιμοποιεται ς λλοθι πρωτόδικος πόφαση το συγκεκριμένου Δικαστηρίου γιά τήν γκαθιδρυση ς θεσμο «δικαίου» μις νατροπς το νθρωπίνου προσώπου καί σφαλς τς ρθόδοξης ντολογίας. 
Διερωτμαι δέν Σς προβληματίζει ξαίρετος θέσις το ΚΚΕ πί το θέματος πού παρά τόν θεϊστικό του χαρακτρα καί τόν νδοκοσμικό του γκλεισμό, στήν συγκεκριμένη ατή πόθεση μιλε μέ πόλυτη ρθοκρισία λέγοντας: 
« καθένας μπορε νά χει διαφορετικές σεξουαλικές πιλογές μως ναγνώριση ατς τς σχέσης εναι προσωπική πόθεση πού μπορε διωτικά νά ρυθμιστε... Εμαστε ρνητικοί ατή προσωπική πόθεση νά μετατρέπεται σέ δημόσια καί νά θεσμοθετεται γιατί τότε παίρνει λλο χαρακτρα» (Καθημερινή Κυριακς 8/12/2013).
2. σφαλς χριστιανισμός δέν εναι θικισμός καί εσεβισμός λλά πως λέτε «μήνυμα καί λπίδα σωτηρίας μέσα πό τήν προσδοκία τς ναστάσεως» μως δέν εναι δυνατόν νά ποχωριστε τς θικς διαστάσεως λων τν θεμάτων διότι νηθικότης ποτελε τήν μπρακτη ρνηση το μηνύματος τς ναστάσεως.  
σφαλς ρθόδοξος Καθολική κκλησία πού ποτελε τήν μόνη στορική συνέχεια τς Μις γίας Καθολικς καί ποστολικς κκλησίας τν 10 πρώτων αώνων δέν εναι οτε μιλος καθαρν οτε elite γίων λλά «χώρα» μεταποιουμένων μαρτωλν πού διά τς μετανοίας ναλαμβάνουν τό «ρχέτυπον κάλλος τς εκόνος» καί μορφώνουν ντός των τόν τέλειον νθρωπον «ες μέτρον λικίας το πληρώματος το Χριστο». 
Γνωρίζετε βεβαίως τι «τό σφάλλειν νθρώπινον, τό μετανοεν θεον καί τό μμένειν στήν μαρτία σατανικόν». 
λλωστε καί γιωτάτη ρθόδοξος κκλησία καί τό Κανονικό Της Δίκαιο δέν χουν δικανικό χαρακτήρα πως ο στρεβλώσεις καί ο σχάσεις το Ρωμαιοκαθολικισμο καί το Προτεσταντισμο, λλά σωτηριολογικό καί βεβαίως τό νθρώπινο πρόσωπο σο κατάστικτο πό γεώδη πάθη καί ν εναι ποτελε εκόνα το αωνίου Θεο καί δέν πάρχει μαρτία πού νά μήν θεραπεύεται πό τήν πειρη καί φατη γάπη το Δημιουργο το νθρώπου
πομένως ληθής κκλησία το Χριστο δέν στηλιτεύει ποτέ τόν μαρτωλό τόν ποον καλε διηνεκς ες μετάνοια 
λλά τήν γενεσιουργό ατία τς τραγικότητός του πού εναι μαρτία πό τήν ποία πορρέει φθορά καί θάνατος. 
Γι’ ατόν κριβς τόν λόγο καί δική μας νσταση κ. Πρόεδρε γιά νά μήν καταστ θεσμός «Δικαίου» τς λληνορθόδοξης Πολιτείας μας, τήν ποίαν πολλοί δυστυχς πιβουλεύονται βύθιος μαρτία τς νατροπς τς νθρώπινης φυσιολογίας καί ντολογίας καί τς παραχρήσεως τν σωματικν ργάνων.  
ν λοι ναφέρονται εφήμως στόν λεγόμενο πατέρα τς σύγχρονης ψυχανάλυσης Σίγκμουντ Φρόϋντ ποος στό βιβλίο του «Εσαγωγή στήν ψυχανάλυση» ναφέρει: «πάρχουν κατηγορίες νθρωπίνων πάρξεων πού ζωή τους παρεκκλίνει πό τήν συνηθισμένη σεξουαλική ζωή κατά τον πιό κτυπητό τρόπο. Μία μάδα πό ατούς τούς «διεστραμμένους» χει ξοστρακίσει τήν διαφορά τν φύλων πό τή ζωή τους… Σατούς μονάχα τό δικό τους φλο προκαλε πόθο. Τά πρόσωπα ατά παραιτονται πό κάθε συμμετοχή στήν ναπαραγωγή. Ο νθρωποι ατοί λέγονται μοφυλόφιλοι… νήκουν κενοι πού παραιτήθηκαν πό τήν νωση σεξουαλικν ργάνων μέρη το σώματος… ξεπερνώντας τίς νατομικές δυσκολίες καί κατανικώντας τή σχετική ποστροφή… 
Τώρα ποιά πρέπει νναι στάση μας σ ατές τίς συνήθεις μορφές κανοποίησης; 
  γανάκτηση καί κφραση τς προσωπικς μας ποστροφς. 
Παραμένει νά ξηγήσουμε τήν παρξη τν διαστροφν καί νά τίς συσχετίσουμε μέ τήν μαλή σεξουαλικότητα… Πάντως τίς ποκαλομε διεστραμμένες νάγκες»
 Ποιός τό περίμενε, καί μως. Καταπέλτης κατά το πάθους (Σίγκμουντ  Φρόϋντ, Εσαγωγή στήν ψυχανάλυση, κδ. «Γκοβόστη», θήνα, σσ. 260-263, 270) παρασιωπον ντέχνως τήν πιστημονική του θέση. 
Δέν θά διαλανθάνει σφαλς τς πιστημονικς Σας συγκοτήσεως περιώνυμος ρισμός το μεγάλου ταλο γκληματολόγου Τσέζαρε Λομπρόζο (1~835-1909) « ρρενοθήλυς κέκτηται τόν δυναμισμόν το ρρενος καί τήν μοχθηρία το θήλεως, δέν χει οδεμία θικήν ναστολήν καί οδέν μεταφυσικόν δεδες» πού δεικνύει ναργς τά τραγικά ποτελέσματα ατς τς συμπεριφορς.
3. ντύπωση προκαλε γαπητέ κ. Πρόεδρε ρμηνεία πού δίδετε στό ρθρο 3 το σχύοντος Συντάγματος διότι παρορται ναγνώριση πικρατούσης θρησκείας καθώς καί πλήρης παρασιώπησις τν σχέσεων συναλληλίας μεταξύ Πολιτείας καί κκλησίας στήν λλάδα πού καθιερώνει Καταστατικός Χάρτης τς κκλησίας τς λλάδος, τόν ποον ψήφισε Βουλή τν λλήνων καί εναι νόμος το Κράτους ν σχύϊ καί εναι κωμική προσπάθεια γνωστο Καθηγητο πού γραψε πρόσφατα τι τό ρθρο 2 το συγκεκριμένου νόμου πού προβλέπει τι  
«κκλησία τς λλάδος συνεργάζεται μετά τς Πολιτείας προκειμένου περί θεμάτων κοινο νδιαφέροντος ... ς τς ξυψώσεως το θεσμο το γάμου καί τς οκογένειας» (καί κατ’ πέκταση το νθρωπίνου προσώπου) 
δέν σημαίνει ποχρέωση τς Πολιτείας νά μή νομοθετε γιά τά συγκεκριμένα θέματα καταστρατηγόντας πλήρως καί νατρέποντας, τό δόγμα, τήν πίστη καί τό θος τς κκλησίας. 
Βέβαια κ. Καθηγητής δέν διασαφηνίζει τί εδους σχέσεις συναλληλίας εναι ατές. 
πομένως νομίζω τι διά τν συγκεκριμένων νομικν διατάξεων παντται καί τό θέμα πού θέτετε γιά τό ζήτημα τς θεοκρατίας πού μφανίζεται κατά βάσιν στό σλάμ πού ποτελε πολιτικοστρατιωτικοθρησκευτικό μόρφωμα καί οδέποτε μφιλοχώρησε στήν γιωτάτη μας κκλησία διότι κατά τόν Γραφικό λόγο, τό Κανονικό μας Δίκαιο καί τό ν σχύϊ Συνταγμά μας εναι σαφες καί διακριτοί ο ρόλοι κκλησίας καί Πολιτείας.
 πομιμνήσκω τόν Ζ΄ Κανόνα τς γίας Δ΄ Οκουμενικς Συνόδου πού διαλαμβάνει:
 «Τούς παξ ν Κλήρ τεταγμένους καί μοναστάς, ρίσαμεν μήτε πί στρατείαν, μήτε πί ξίαν κοσμικήν ρχεσθαι. τοτο τολμντας καί μή μεταμελουμένους ... ναθεματίζεσθαι» καθώς καί τόν ερό Κανόνα ΠΓ΄ τν γίων ποστόλων πού διακελεύει: 
«πίσκοπος πρεσβύτερος διάκονος βουλόμενος μφότερα κατέχειν Ρωμαϊκήν καί ερατικήν διοίκησιν καθαιρεσθω. Τά γάρ Καίσαρος Καίσαρι καί τά το Θεο τ Θε».
  4. Συμφων πολύτως μέ τήν ξαίρετη πισήμανσή Σας πού μάθατε πό τόν μακαριστό ξαίρετο ερέα πάππο Σας τι σχέση μας μέ τό Θεό εναι «προσωπική, διαμεσολάβητη, διαρκής καί διάκοπη», λλά σως Σς διαλανθάνει τι 
στήν κκλησία σωζόμεθα καί γιαζόμεθα χι ς τομα λλά ς μέλη το σώματος το Χριστο καί τι 
κοινωνία μέ τό Θεό δέν εναι προϋπόθετη καί τι 
πως σέ ναν ργανισμό πάρχει τό νοσιοποιητικό σύστημα γιά τήν ποφυγή τν λοιμώξεων, τσι καί στόν ργανισμό τς κκλησίας πάρχει θεσμός τς εδικς ερωσύνης πέραν τς Γενικς τν πιστν, πού χει κριβς ατό τό ργο γιά τήν διασφάλιση τς λοκληρίας το ερο σώματος. 
Γι’ ατόν κριβς τό λόγο δόθη πό το Χριστο στούς ποστόλους καί τούς διαδόχους τους πισκόπους τό «δεσμεν καί λύειν» διά τν συστατικν λόγων το . μυστηρίου τς Μετανοίας: 
«λάβετε Πνεμα γιον, ν τινων φτε τάς μαρτίας φίενται ατος ν τινν κραττε κεκράτηνται» (ω. κ΄20-22).  
πομένως ποστέρησις de facto τς θείας χάριτος δέν φορ στόν Θεό τίς προθέσεις Ατο λλά ποτελε συνάρτηση τν πιλογν το μαρτάνοντος μετανοήτως νθρώπου καί κείνου ποος πενοχοποιε τήν μαρτία καί τήν καθιστ θεσμόν «δικαίου». 
Γνωρίζοντας τόν χαρακτήρα Σας σφαλς πιστεύω τι δέν θεωρετε επρεπές λλά ξαιρέτως ποκριτικό πό τήν μία 
νά καταστρατηγομε τήν νθρωπολογία καί τήν ντολογία τς κκλησίας, 
νά πενοχοποιομε τήν μαρτία πού δηγε στόν θάνατο, 
νά μφανίζουμε τόν αώνιο καί φθιτο νόμο το Θεο ς δθεν παρελθοντολογία  
καί τήν δία στιγμή γιά ψηφοθηρικούς λόγους νά πιδιώκουμε πρωτοκαθεδρίες ντός το κκλησιαστικο σώματος γιά νά ρμηνεύσω καί τήν ννοια το «φορισμο» πού ξήγγειλα.
5. Τέλος πευθύνθην στόν γαπητό φίλο καί Πρόεδρο καί πουργό τς Κυβερνήσεως ς φίλος καί διαποιμαίνων εράρχης τς κκλησίας ποβάλων παράκληση καταθέτοντας τήν διαχρονική πίστη τς κκλησίας καί κατά τατα δέν θεωρ τι παρεβίασα τήν Κανονική τάξι.
Εχόμενος καλές ορτές καί καλή πιτυχία στό πολυεύθυνο καί πολύμοχθο ργο Σας διατελ,
Μετά τιμς καί εχν
Ο  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ Πειραις ΣΕΡΑΦΕΙΜ


ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
Διαβάστε και 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου