Έλπίς μου ὁ Πατήρ, καταφυγή μου ὁ Υἱός, Σκέπη μου τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον. Τριὰς Ἁγία, δόξα Σοι.

Δεῦτε ἀπὸ θέας Γυναῖκες εὐαγγελίστριαι, καὶ τῇ Σιὼν εἴπατε· Δέχου παρ΄ ἡμῶν Χαρᾶς Εὐαγγέλια, Τῆς Ἀναστάσεως Χριστοῦ. Τέρπου, χόρευε, καὶ ἀγάλλου Ἱερουσαλήμ, τὸν Βασιλέα Χριστόν, θεασαμένη ἐκ τοῦ μνήματος, ὡς Νυμφίον προερχόμενον.


Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012

Ὁ Χριστός μᾶς σώζει. Ἀπό τί;



Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ ΣΩΖΕΙ. ΑΠΟ ΤΙ;                                                         «…κα καλέσεις τνομα ατο ησον» (Ματθ. 1,21)
ΠΟΣΟ, γαπητοί μου, πόσο γρήγορα φεύγει  χρόνος! 
Σ λίγο θ ορτάσουμε γι μία κόμη φορ τ μεγάλη ορτ τν ΧριστουγέννωνΓι ατ  Κυριακ ατ νομάζε­ται Κυριακὴ πρ τς Χριστο Γεννήσεως.                                                          * * *
 ­γία μας κκλησία ρισε ν διαβάζεται σήμερα ς ε­αγγέλιο ρχή, τ 1ο κεφάλαιο, το πρώτου ε­αγγελίου, το κατ Ματθαον. Εναι νας κα­τάλογος τν προγόνων το Χριστο. ―Μ εχε προγόνους  Χριστός;… ς ναρχος Θεός, δν εχε· πατέρα χει τν ο­ράνιο Πατέρα. λλ’ φ του παρουσιάστηκε π τς γς, ςνθρωπος τέλει­ος πλν τς ­μαρτίας, φόρεσε σάρκα π τ γναματα τς περαγίας Θεοτόκου. Κα γεννήθηκε κα­τ περφυσικτρόπο· πατέρα πίγειο δν ­χει, μητέρα μόνο χει. Μητέρα του εναι  Παν­αγία μας.
Γονες πάλι τς Παναγίας εναι  ωακεμ κα  ννα, γονες δ το ωακεμ κα τς ννης εναι λλοι, κα οτω καθεξς­τσι σχηματίζεται μεγάλη λυσίδα προγόνων.
 πρτος κρίκος τς λυσίδας τν προγό­νων το Χριστο εναι μία μεγάλη ­στορικ φυ­σιογνωμία,  βραάμ. 
Στν βραάμπως κούσαμε στν πόστολο, δόθηκε  μεγάλη ­πόσχεσιτι π τοςπογόνους του, π’ τ φυλ το ούδα, θ γεννηθ  …Λυτρωτής!Σύμφωνα μ τν κατάλογο ατόν,
·         π τν ­βραμ μέχρι τ Δαυδ εναι 14 γενεές,
·         π’ τ Δαυδ μέχρι τ μετοικεσία στ Βαβυλνα 14 γενεές, κι
·         π τ μετοικεσία στ Βαβυλνα μέχρι τ γέννησι το Χριστοπάλι 14 γενεές (Ματθ. 1,17).
Πενήντα περίπου νόματα, τ ποα σ’ μς δν κάνουν ντύπωσι. Εναι βραϊκ κα φαίνεται κουραστικ ν κομε «γέννησε…», «γέννησε…», «γέννησε…», σπου κατεβαίνοντας τν κλίμακα τν προγόνων ν φτάσ στν Παρθένο Μαρίαπ τν ­ποία γεννήθηκε  Χριστός.
Τ
 νόματα μως ατά, πο μες τώρα τ’ ­­­κομε διάφορα, στν ποχή τους δημιουργοσαν μεγάλη ντύπωσι. ­π’ ατος
·         λλοι ­ταν στρατηγοί,
·         λλοι κυβερ­ντες,
·         λλοι προ­φ­τες,
·         λλοι πατριάρχες,
·         λ­λοι βασιλες,
·         λ­λοι πλούσιοι,
·         λλοι σοφοί, ­πως  Σολομν,  Δαυδ κ...
Τώρα δν κάνουν ντύπωσι. Τί διδάσκει ατό; πως ατ τὰ νόματα λησμονήθηκαν, τσι κα σοι σήμερα ντυπω­σιάζουν κα κούγονται κα προβάλλον­ται, στερα π 50 – 100 χρόνια ποιός θ τος θυμται; Κάπου σ κάποια σελίδα τς στορί­ας, μ ψι­λγράμμα­τα, θά ’νε γραμμένο τι πέρασαν π’ τ γ
Σβήνουν πως τ πυροτεχνήμα­τα κα ο πυγο­λαμπίδες. 
Τ συμπέρασμα· «Μα­ταιότης μαται­­οτήτων, τ πάντα ματαιότης» (κκλ. 1,2). 
Μη­δν τ πλούτη, τξιώματα, μηδν λα. 
να μόνο μένει· 
ν κτελ κανες τ θέλημα το Θεο.
λλ’ ν τ νόματα τς σρα­ηλιτικς κα τς παγκοσμίου στορίας κα τς συγχρόνου ζως βυθίζονται στν βυσσο το χρόνου
­να νομα μένει πάντοτε στν πικαιρότητα, ες πεσμα τν δαιμόνων. Ποιό; Εναι κενο πο δόθηκε στ Θεο βρέφος. γγελος κατ ντολν τοΚυρίου επε στν ωσφ τν προ­στάτη τς Παναγίας· «Καὶ καλέσεις τ νομα ατο ησον» (Ματθ. 1,21). 
Τί σημαίνει τὸ ­νο­μα ησος; 
Δν εναι λληνικό, εναι βραϊκό, καὶ μεταφραζόμενο στ λληνικ σημαίνει «Σωτήρ». 
Τ παιδὶ δηλαδ πο θ γεννηθ εναι … Σωτήρ.  
Σς παρακαλ νπροσέξουμε τ νομα ατό, «τ πρ πν νομα» (Φιλ. 2,9). Γιατί νομάστηκε  Χριστς «Σωτήρ»; Πρέπει ν δώσουμε μία ξήγησι.                                                 * * *                                                                                                       
δ στ γ, πο ζομε φ του  ν­θρωπος διώχθηκε πὸ τν παράδεισο, σ ποιοδήποτε μέρος, 
 νθρωπος μαστίζεται π ποικιλία δυστυχι­ν, πο εναι συνέπειες το ­μαρτωλο του βί­ου.
·          Πενα,
·          δίψα,
·          λλειψι ν­δύματος κα στέγης,
·          σθένειες…
Ατ εναι δεινά, τ κακά, πο προσπαθε ν ξαλείψλλ’πάρχουν κι λλα. Εναι τ φυσικ κακά. Τέτοια κακ εναι σεισμός,  νομβρία,  πλημμύρα,  πυρκαϊά, ο πιδημίες, οθερά­πευτες σθένειες πως  καρκίνος, κα τέλος 
θάνατος.                                                                                                      λα ατ εναι φοβερ κακά.
Μ δ σς επα κόμα τίποτα. 
πάρχει κάτι σοβαρώτερο –  Θες ς φωτίσ ν τ καταλάβουμε. 
Τὸ π ριθμν να κακό, πο ­ποτελε τ ίζα λου το κακολης τς ­θλιότητός μας ―κα δυστυχς δν το δίνου­με τὴ σημασία πο πρέπει―, στ γλσσα τς ­­γίας Γραφς λέγεται μαρτία. 
π κε προ­έρχονται λα τ κακά· ατία εναι ἡ μαρτία. Φρίττουμε ταν κομε καρκίνο· 
 μαρτία ­­­­μως δ μς προκαλε φρίκη. Παίζουμε μαζί της, πως τ παιδι τν πρωτοχρονι μ τ ­γιοβασιλειάτικα παιχνίδια. 
Δν τθεωρομε τί­ποτα, ν τούτοις ατ μαστίζει τν νθρωπό­­τητα. 
Ετε ς  μοιχεία κα πορνεία καὶ  σέλγεια, ετε ς
·         λαιμαργία κα γαστριμαργία, ετε ς
·         ζή­λεια κα   φθόνος, 
     ετε ς θυμς κα ρ­γ καὶ ­γανάκτησις, ετε ς
·         κακία κα μσος κα κδίκη­σις καὶ  φόνος,
 μαρτία, ατή εναι  πηγ ­­λης τς θλιότητος. 
ν μποροσε μ’ να θα­­μα ν ξερριζωθ γ θὰ γινόταν παράδεισος.
Ποιός θ μς σώσ; Κι ν μες σιωπήσουμε, κα οἱ πέτρες θ φωνάξουν· 
νας μόνο σ­ζει! νοίγοντας βέβαια τν στορία μπορε κάποιος ν μετρή­σ 155 πρόσωπα, πο ο λαοί, γι μικρς πηρεσίες πο ατο προσέφεραν, τος νόμασαν «σωτρες». Μικρο σωτ­ρες ατοί. Σωτήρας εναι νας· ὁ Χριστός.                                                                                 * * *
ν κάποιος σο κάν να καλό, τ θυμ­σαι, τν θεωρες ε­εργέτη. Στ γιατρ λ.χ. πο σ θεράπευσε κ­φράζεις ε­γνωμοσύνη.
Παραπάνω μως π λους τος εεργέτες εναι  Χριστός, διότι μς σ­ζει π’ τ χειρότερο κακό, τν μαρτία
Σζει μὲ τν κκλησία του.
Εναι  ληθινς Σωτήρας. Τ α­σθανόμεθα; 
Μόνο ποιος νιώθει τν μαρτωλό­τητά του κα λέει πως  τελώνης « Θεός, ­λάσθητί μοι τ μαρτω­λ» (Λουκ. 18,13),  πως  σωτος «μαρτον ες τν ορανν κα νώ­πιόν σου» (.. 15,18), 
 ­πως  λστς «Μνήσθητί μου, Κύ­ριε, ταν λ­θς ν τβασιλεί σου» (.. 23,42), 
ατς καταλαβαίνει τι  Χριστς εναι Σωτήρας.
Κα
 δν ρκε βέβαια ν πς μόνο, τι εναι Σωτήρας τν νθρώπων γενικς· 
πρέπει ν νιώσς τι εναι καὶ προσωπικός δικός σου σω­τ­ήρας
Ατ θ σ ξιώσ ὁ Θες ν τ α­σθαν­θς
ν σκύψς ν μετανοίᾳ κα πς τ ­μαρτήματά σου στν πνευματικ πατέρα, ν ξομολογηθς. 
Τότε θ νιώσς, τι φεύγει ­π πάνω σου να βουν κα θ ασθανθς γι τΧριστ βαθει εγνωμοσύνη.
Ατ ασθάνθηκε
 λστς στ σταυρό, α­τ ασθάνθηκαν
ο πόστολοι,
ο μάρτυρες,
­­­λοι ο γιοι, πως π.χ.  γιος γνάτιος  Θεοφόρος πίσκοπος ντιοχείας.
ταν τν ­δη­γοσαν στ Ρώμη γι τν ίξουν στ θηρία, γραφε γι τ Χριστό· 
« μς ρως σταύρωται»,  Χριστς δηλαδ εναι  ρως τς καρ­δις μου». Μικρο ρωτες συγκινον σήμερα τν σαρκικ γενεά μας· μόνο τ σέξ. Δν τ κα­τηγορ Θες τ μφύτευσε· λλ’ χι γι ν σβήσ λους τος λλους ρωτες.
 γενεά μας, γενε Σοδόμων κα Γομόρρων, δν γνωρί­ζει λλουςρωτες. ρθς επε ­νας φιλόσοφος, τι  ποχή μας εναινέραστος. 4
ν δν γαπήσς τ Χριστό, τίποτα δν κατάλαβες, ματαίως ρθες στ γ
ραοι ρωτες εναι  ρως τς πιστήμης, ὁ ρως τς πατρί­δος, μ περάνω λων  ρως το Χριστο.
Στ παλι τ χρόνια, τ νομα τοΧριστο ταν τ γλυκύτερο πργμα.
παιρνε στ γόνα­τά της τ μικρ παιδάκι ἡ γιαγιά, τ μάθαινε ν κάν σταυρό του, κα ἡ πρώτη λέξι πο μάθαι­νε ν λέ ταν  λέξι …Χριστός! 
Εδα τέτοια πα­ραδείγματα. Τώρα δυστυχς θεος ρως ­χι μόνο χει σβήσει λλ μερικς φο­ρς ν­τι­­στρέφεται τελείως σ μσος σατανικό!­ταν μουν εροκήρυκας στ Γρεβεν κα περι­ώδευα πάνω στ ψηλ βουνά, κε πο περπατοσα, κούω ξαφνικ μιὰ βλαστήμια. Πρώτη φορ κουγα τέτοια βλαστήμια. 
Πώ πώ! λέω, τί εν’ δ; δαίμονες κατοικον δ πέρα; Πλησίασα λοιπν κα εδα· πίσω π ­να δέντρο καθόταν νας πατέρας, εχε στ γόνατά του να γοράκι κα τ μάθαινε νὰ βλαστημά τ Χριστό! 
Θεέ μου, κόμα δν ­γιναν τ στρα κεραυνο ν πέσουν στ κεφάλια μας; 

Πο εναι ἡ γάπη στ Χριστό;

ς βρίζεται μως κα ς τιμάζεται ὁ Χριστός· τ νομά Του θ μείν αώνιο.
πως τ μαρα σύννεφα δν μπορον ν σβήσουν τν λιο, τσι κα ο βλαστήμιες δν μπορον ν σβήσουν τὸ νομα το Χριστο. Θ μείν ες αἰῶνας αώνων, ες πεσμα τν δαιμόνων.
Εχομαι στν τόπο μας, ν μν κούγεται οτε μία βλαστήμια, λλ μικρο κα μεγάλοι, ντρες κα γυνακες, λοι νεξαιρέτως ν λέμε· 
Ελογητς  Θες κα δοξασμένο τ νομά Του· ν, παδες λλήνων, μνετε κα περ­υψοτε ες πάντας τος αἰῶνας· μήν.
n     Ομιλία Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου εις τον ιερό να του γίου Κωνσταντίνου & λένης μυνταίου 20-12-1987
http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=18086 
Ἐπεξεργασία:
Rev. Evangelos S. Pepps
Share The Faith Ministries
PO Box 8, Portage, MI 49081

269/492-4344
fre@sharethefaith.net
http://osb.squarespace.com/speakers/fr-evangelos-pepps.html
http://hristospanagia3.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου