Έλπίς μου ὁ Πατήρ, καταφυγή μου ὁ Υἱός, Σκέπη μου τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον. Τριὰς Ἁγία, δόξα Σοι.

Δεῦτε ἀπὸ θέας Γυναῖκες εὐαγγελίστριαι, καὶ τῇ Σιὼν εἴπατε· Δέχου παρ΄ ἡμῶν Χαρᾶς Εὐαγγέλια, Τῆς Ἀναστάσεως Χριστοῦ. Τέρπου, χόρευε, καὶ ἀγάλλου Ἱερουσαλήμ, τὸν Βασιλέα Χριστόν, θεασαμένη ἐκ τοῦ μνήματος, ὡς Νυμφίον προερχόμενον.


Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

ΟΙ ΝΕΟΙ «ΒΓΑΙΝΟΥΝ» ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ! Αναζητώντας καλύτερη τύχη στην Ελλάδα της κρίσης…




Η Ηπειρωτική Γη μπορεί να τους εξασφαλίσει σταθερή απασχόληση, επιχειρηματικές ευκαιρίες και αξιοπρεπή διαβίωση

Ελκυστικές οι προοπτικές για Γεωργία – Κτηνοτροφία – Τουρισμό




Κι ενώ τον τελευταίο καιρό οι περισσότεροι επαγγελματικοί κλάδοι περνάνε την χειρότερη κρίση στην ιστορία τους, μία «αχτίδα» αισιοδοξίας διακρίνεται στον αγροτικό τομέα, ο οποίος επηρεάστηκε μεν από τα επώδυνα μέτρα, μετράει όμως τις μικρότερες απώλειες. 
Γι’ αυτό, ειδικά οι Ηπειρώτες, επιβάλλεται να στρέψουν όλο το ενδιαφέρον και την προσοχή τους  προς αυτή την κατεύθυνση.

ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ ΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ…
Το γεγονός αυτό έχει γίνει αντιληπτό από αρκετούς κι έτσι τελευταία παρατηρείται μία στροφή των νέων κυρίως, προς την αγροτική απασχόληση. 

Η κατάσταση στα μεγάλα αστικά κέντρα έχει γίνει πλέον ανυπόφορη, δουλειές δεν υπάρχουν ούτε για… δείγμα, ενώ το κόστος ζωής για τα περισσότερα νοικοκυριά έχει ξεφύγει από κάθε πρόβλεψη. 
Όσοι λοιπόν διατηρούν σπίτια στα χωριά τους, ή έχουν δικούς τους που ασχολούνται με αγροτικά, αποδεικνύονται οι πιο τυχεροί, αφού τα… μαζεύουν και φεύγουν από τις πόλεις, με την ελπίδα ότι - και εάν  δεν… πιάσουν την καλή - η ζωή τους σίγουρα θ’ αλλάξει προς το καλύτερο. 
Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι στην επαρχία οι πολίτες την κρίση την βιώνουν λιγότερο επώδυνα απ’ ότι στις μεγάλες πόλεις.

ΠΛΟΥΣΙΑ Η ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΓΗ…
Είναι γεγονός ότι ο αγροτικός τομέας αντέχει και θ’ αντέξει στην κρίση,  γιατί τα γεωργικά προϊόντα αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των εξαγωγών μας, οι οποίες πράγματι και από τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ανοδική πορεία. 

Μάλιστα τα οπωροκηπευτικά (νωπά και μεταποιημένα) βρίσκονται στην κορυφή,  αφού καλύπτουν πάνω από το 33% της συνολικής εξαγωγικής δραστηριότητας της χώρας.
Εκτός από τις κατ’ εξοχήν παραγωγικές περιοχές της Άρτας και της Πρέβεζας - οι οποίες διοχετεύουν το μεγαλύτερο μέρος οπωροκηπευτικών προϊόντων στο εξωτερικό και στις οποίες θα πρέπει να υπάρξει έμπρακτη στήριξη από το Κράτος  - και η περιοχή των Ιωαννίνων μπορεί να συμβάλλει, έτσι ώστε να δοθεί μεγαλύτερη ώθηση σ’ αυτό που λέμε αγροτικός τομέας.
Η Ηπειρωτική γη εξάλλου είναι πλούσια και σε μεγάλο ποσοστό ανεκμετάλλευτη. Παράδειγμα τα όσα αποκαλυπτικά ανέφερε χθες στον «Π.Λ.» ο Ηπειρώτης οικονομολόγος Κώστας Φακατσέλης, για την περιοχή του Πωγωνίου και τον ανεκτίμητο πλούτο που αυτή διαθέτει. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι  μόνο το λεκανοπέδιο Ξηροβάλτου – Ορεινού – Ποντικατών μπορεί να καλύψει σε κηπευτικά τις ανάγκες όλης της Ηπείρου!
Γνωστή ολόκληρη η Ήπειρος είναι και για την αμπελουργία της με τα αρίστης ποιότητας κρασιά και τσίπουρα, αλλά τα χιλιάδες είδη βοτάνων και αρωματικών φυτών. Ήδη νέοι επιχειρηματίες έχουν αρχίσει να δραστηριοποιούνται πιο ενεργά, βλέποντας πως η εκμετάλλευση της γης μπορεί να τους δώσει οικονομική ανάσα και επιτέλους να υπάρξει ανάπτυξη. Μία λέξη που τελευταία στην Ελλάδα ακούμε όλο και λιγότερο…

ΚΑΙ Η ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ…
Από την άλλη, λαμπρό πεδίο δράσης αποτελεί και η κτηνοτροφία στην περιοχή μας. Καθόλου τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι στην Ήπειρο τα τυροκομικά προϊόντα είναι υψηλής ποιότητας, γι’ αυτό και λειτουργούν φημισμένες γαλακτοβιομηχανίες, όπως η «Δωδώνη» (στα Γιάννινα), η «Ήπειρος» (στον Αμμότοπο Άρτας), η Μινέρβα, πρώην ΦΑΓΕ (στα Γιάννινα), καθώς και μικρότερες επιχειρήσεις που όμως φημίζονται για την ποιότητα των τυροκομικών τους προϊόντων: «Κάραλης», «Πορίκης», «τυροκομείο Τοσίτσα», «Τσουτσοπλίδης» κ.α. 

Κι όλες εξάγουν τα προϊόντα τους στα πέρατα του κόσμου, κάνοντας γνωστή την Ήπειρο και την Ελλάδα.
Το μέλλον και της κτηνοτροφίας στην Ήπειρο διαγράφεται ευοίωνο, αφού υπάρχουν όλες εκείνες οι συνθήκες για ανάπτυξή της, εάν αναλογιστεί μάλιστα κανείς ότι το 80% του βοδινού κρέατος στην Ελλάδα είναι εισαγωγής από Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο κ.α.. 

Όχι μόνο ο τομέας αυτός δεν είναι κορεσμένος, αλλά μπορεί να δώσει την ευκαιρία για μεγάλες επενδύσεις, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της Ηπειρωτικής οικονομίας, και κατ’ επέκταση της ελληνικής. 
Είναι πράγματι απογοητευτικό σήμερα να κάνουμε εισαγωγές σε αγαθά που όχι μόνο θα  μπορούσαμε να είμαστε αυτάρκεις, αλλά και να τα εξάγουμε.
• Επίσης ένας άλλος τομέας που θα μπορούσε να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο είναι οι ιχθυοκαλλιέργειες στα παράλια της Ηπείρου (Σαγιάδα, Αμβρακικός, Άρτα κ.α.). 

Τα ελληνικά ψάρια είναι περιζήτητα στο εξωτερικό, αφού οι εξαγωγές σήμερα ξεπερνούν το 90% της παραγωγής μας, ενώ η ζήτηση για μεγαλύτερες ποσότητες καθημερινά μεγαλώνει.

ΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ…
Στην Ήπειρο ακόμη ένας τομέας που μπορεί να αναπτυχθεί σημαντικά είναι τα βιολογικά προϊόντα, αφού το έδαφος και η ατμόσφαιρα δεν είναι επιβαρυμένη από φυτοφάρμακα και λιπάσματα, όπως συμβαίνει σε άλλες περιοχές. 

Ήδη πολλοί νέοι έχουν κάνει κάποια βήματα στην βιοκαλλιέργεια, έχοντας ανακαλύψει τον πλούτο που κρύβει η Ήπειρος. Μικρές μονάδες με Ηπειρωτικά προϊόντα (τραχανάς, χυλοπίτες, φακές, φασόλια, μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού κ.α.), τα προωθούν σε Έλληνες και ξένους επισκέπτες.

ΩΘΗΣΗ…
Μέσα σ’ αυτό το κλίμα αβεβαιότητας που υπάρχει στην Ελλάδα, ίσως ο αγροτικός τομέας να βοηθήσει την χώρα μας να ξεκολλήσει γρηγορότερα από την παρατεταμένη ύφεση. 

Κάποια βήματα έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται, χρειάζεται όμως αυτό να το συνειδητοποιήσουν και οι Κυβερνώντες και να δώσουν περισσότερα κίνητρα. 
Η «μαγιά» υπάρχει, διάθεση των νέων απ’ ότι δείχνουν τα στοιχεία επίσης υπάρχει, απαιτείται όμως και μία ώθηση για να πάρει μπροστά η «μηχανή»!

ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ…
Αν μάλιστα συνδυαστεί ο αγροτικός τομέας με τον τουριστικό - ας σημειωθεί ότι ο τουρισμός στην Ελλάδα συνεχίζει να έχει ανοδικές τάσεις ακόμη και μέσα στην δύσκολη οικονομική συγκυρία που ζούμε-  τότε ο αγροτουρισμός σίγουρα θα δώσει μια ακόμη  οικονομική «ανάσα» για να τα βγάλει πέρα η Ήπειρος. 

Με την κατάλληλη προβολή και τις σωστές κινήσεις, μπορεί να επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό, όχι μόνο τον παραδοσιακό (χειμερινό, καλοκαιρινό), αλλά και στον εναλλακτικό (θρησκευτικό, αθλητικό, υπαίθρου, γαστρονομικό, υγείας και ευεξίας κ.α.).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου